Chuť a tradícia

Franšízové siete, ktoré sa špecializujú na predaj potravín a delikates rády využívajú návrh svojich franšízantov čo sa dodávateľov týka. Vidí ich ako príležitosť, ako sa spojiť s novými, lokálnymi dodávateľmi a obohatiť tak sortiment. Musia však vyhovovať ich prísnym kritériám.
Utorok
19.01.2016
Zabezpečiť kvalitný sortiment pre zákazníkov. To je hlavný cieľ pre franšízové siete predajní potravín. Nie vždy je to jednoduché.
 

Alfou a omegou úspechu špecializovaných obchodov s potravinami, vrátane tých farmárskych, je kvalita ponúkaných produktov. Nami oslovené franšízové koncepty sa zhodujú v jednom. Zabezpečiť ju sa dá prísnymi kritériami pre výber dodávateľov. Nie je potom náhodou, že väčšinu z nich tvoria malí a strední výrobcovia, ktorých kontrola je jednoduchšia ako veľkých výrobcov. „Novo zaraďované výrobky a dodávatelia našej siete prechádzajú viacstupňovou kontrolou, ktorá sa zameriava hlavne na zloženie, výrobné postupy, pôvod a výživové parametre produktu,“ prezradzuje konateľ siete Náš Grunt Jiří Málek s tým, že okrem toho dodávateľov osobne navštevuje. Práve pri návšteve farmy či výroby sa dá spoznať, nakoľko sú deklarované parametre pravdivé, ako je to s hygienou výroby a postupmi.

 Prísne kritéria musia spĺňať tiež produkty ponúkané franšízovej siete My Food Market. „Všetok tovar v našej ponuke musí vyhovovať nášmu kódexu. Podlieha prevereniu špecialistovi nákupu. Vo väčšine prípadov potom prebieha návšteva priamo u dodávateľa,“ potvrdzuje prax kontrolných návštev u výrobcov Luděk Chini, konateľ spoločnosti My Food Market.

Na vlastný jazyk                                                                                                                                  

Tento pomerne nový franšízový koncept, ktorý prináša svojim zákazníkom sortiment nie iba z Česka, ale tiež delikatesy zo zahraničia, však išiel pri snahe dosiahnuť čo najväčšiu kontrolu nad kvalitou ponúkaných výrobkov ešte ďalej. Rozhodol sa rozbehnúť vlastnú výrobu. „Produkty, ktoré si sami vyrábame, máme kompletne pod kontrolou od výberu ingrediencií, cez ich spracovanie až po balenie finálneho produktu. Kvalitu je tiež možné dodržať aj pri väčšom počte pobočiek,“ hovorí Luděk Chini. V pobočkách My Food Market majú zákazníci možnosť využiť aj priestor vyhradený na konzumáciu jedál, ktoré sú na mieste pripravené z čerstvých surovín.

Existujú však aj ďalšie siete, ktoré neveria v úspech  iba vďaka  domácim dodávateľom a pre kvalitné potraviny cestujú za hranice našej krajiny. Medzi nich patrí aj franšízový koncept Boutique Gurmán, ktorý si zakladá práve na tom, že si pre kvalitné delikatesy chodí do zahraničia. „Preto často cestujeme do Holandska, kde sami jednáme s výrobcami či miestnymi dodávateľmi syrov. Z delikates si vyberáme len originálny tovar, ktorý nenájdete v iných sieťach,“ odhaľuje tajomstvo sortimentu Boutique Gurmán Pavla Mročková s tým, že samozrejmosťou je kontrola zloženia jednotlivých výrobkov a tiež ich chuť.

Kvalita, ako už bolo spomenuté, je tou najdôležitejšou pre ponuku oslovených franšízových sietí.  Svoju úlohu hrá aj jedinečnosť sortimentu. „Máme radi tovar priamo od výrobcov. Preto v produktoch okrem  kvality hľadáme aj tradíciu, dobré meno a zaujímavý príbeh,“ hovorí Pavla Mročková s tým, že s vyhľadávaním dodávateľov, najmä tých tuzemských, pomáhajú i  franšízanti. Rovnako je to aj  v My Food Market a Našom Grunte. Aj tu majú franšízanti možnosť navrhovať dodávateľov. Ti sú potom v prípade Nášho Gruntu testovaní na vybraných predajniach a pri úspešnej odozve môžu byť zaradení do celej siete. Samozrejme potom, čo prejdú kontrolou majiteľov siete.