RETAIL SUMMIT 2016 sa snaží o rovnováhu
Miestom, kde sa stretnete s predstaviteľmi českého aj medzinárodného retailu, ktorí reprezentujú korporácie aj nezávislé firmy, bude pražský Clarion Congress Hotel. Konferencia poskytne zaujímavý priestor pre interakciu medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce. Usporiadateľom akcie je agentúra Blue Events. Portál Franchising.sk je jedným z mediálnych partnerov.
Program RETAIL SUMMITu 2016 odráža podľa usporiadateľov potrebu vyváženej pozície jednotlivých aktérov trhu. Obchodovanie u nás nemá napriek obrovským investíciám realizovaných po roku 1989 stále tú hodnotu, ktorou by si zaslúžilo. Jednotliví kľúčoví aktéri obchodného trhu, od výrobcov cez retailerov až po zákazníkov, zamestnancov či akcionárov nemajú dôvod sa veľmi tešiť, pretože hodnota dodávaná obchodným podnikaním nedosahuje často úroveň, ktorá je očakávaná a tiež reálne možná. Výsledkom je nízka ziskovosť obchodu, výroby aj poľnohospodárstva, malá angažovanosť zamestnancov, nízka loajalita a nespokojnosť zákazníkov, únik kúpnej sily do iných odvetví či dokonca do zahraničia. RETAIL SUMMIT 2016 sa preto venuje práve horúcej téme, ako vrátiť obchodovaniu hodnotu.
Jedným z hlavných predpokladov dosiahnutia vyššej hodnoty obchodovania je práve už spomínaná vyvážená úloha všetkých kľúčových účastníkov trhu. Program konferencie tento fakt v plnej miere reflektuje a ponúka oproti minulým ročníkom ešte väčšiu rovnováhu medzi zastúpením rôznych typov firiem. Sú v ňom teda zastúpené hviezdy českého aj medzinárodného retailu, reprezentujúce korporácie aj nezávislé firmy. Práve tým posledne spomenutým je v ročníku 2016 venovaná mimoriadna pozornosť, pretože sú dôležité nielen pre národnú ekonomiku, ale do budúcnosti musia tiež hrať zásadnú úlohu v kultivácii trhu a zvyšovaní hodnoty obchodného podnikania.
Väčší priestor pre non-food
Organizátori sú veľmi radi, že ich pozvanie prijala reprezentantka európskeho nezávislého obchodu Anne Leppälä-Nilsson, top manažérka škandinávskej obchodnej firmy KESKO a členka predstavenstva asociácie európskych nezávislých obchodníkov (Independent Retail Europe). V plenárnom programe vystúpi aj veľa domácich podnikateľov ako napríklad Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING či Karel Pilčík z MP Krásno. Nezávislému trhu je venovaná aj diskusná sekcia za účasti mnohých českých obchodníkov.
Tohtoročný ročník RETAIL SUMMITu bude opäť vrcholným stretnutím stredoeurópskych výrobcov a predajcov potravín, oproti minulým ročníkom však program dáva väčší priestor tiež non-foodovým kategóriám. Priamo v hlavnom programe vystúpi zástupca firmy IKEA, ktorá sa už niekoľkokrát stala absolútnym víťazom súťaže MasterCard Obchodník roku. Zvyšovaniu hodnoty nepotravinárskeho obchodu sa bude venovať tiež samostatná diskusná sekcia. Absolútnou novinkou je zapojenie tých, kto hrajú veľmi významnou úlohu v nákupných košíkoch a napriek tomu sa na nich často zabúda. Program RETAIL SUMMITu 2016 vytvára cielene priestor pre „prvovýrobcov“- poľnohospodárov. Ide o diskusnú sekciu s priamou účasťou farmárov, ale tiež o vystúpenie v hlavnom programe venovanom, podpore lokálnych pestovateľov.
V neposlednom rade bude RETAIL SUMMIT 2016 miestom interakcie medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce. Nie je pochýb, že k najatraktívnejším momentom celého eventu bude patriť vystúpenie O. Schmitza, ktorý riadi európsky rozvoj svetovej jednotky, firmy AMAZON. V programe už prisľúbili účasť aj domáce internetové celebrity v čele s Jakubem Havrlantem, šéfom rýchlo expandujúcej skupiny Rockaway.
Program celej konferencie sa finalizuje, o novinkách sa môžete dozvedieť na konferenčných stránkach www.retail21.cz.
Prečítaj články
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Najväčšie európske hotelové siete stále častejšie využívajú na rozvoj franšízing. Zameriavajú sa na lokálnych partnerov, ich široký okruh kontaktov a znalosť prostredia.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...