Počet pobočiek NATURHOUSE na českom a slovenskom trhu sa blíži magickej stovke.
Pondelok
11.01.2016
Nové produkty, pobočky aj nový web. To zamestnávalo sieť NATURHOUSE koncom roka 2015. V rozhovore týždňa to prezradil Jan Gonda, master-franšízant pre ČR a SR.
 

Koľko máte aktuálne pobočiek,  vlastných aj franšízových?

V ČR prevádzkujeme momentálne 73 pobočiek, z toho je 61 franšízových. Na Slovensku sme v minulom roku otvorili ďalšie dve poradne. Nachádzajú sa v Štúrove a Hlohovci. Celkom na Slovensku pôsobí 18 pobočiek.

Ako sa vám na slovenskom trhu celkovo darí?

Vývoj na Slovensku nás veľmi milo prekvapil. Tržby v roku 2015 narástli o 45 % oproti predchádzajúcemu  roku. To sme ani nečakali. Vysvetľujeme si to tak, že sa nám podarilo vycítiť potreby klientov a vyjsť im maximálne v ústrety. Nemalý podiel na takom úspechu zaiste malo to, že sme sprevádzkovali nové webové stránky www.naturhouse.sk, ktoré reflektujú najmodernejšie technologické a dizajnové požiadavky.

To bola novinka, čím ďalším ste v minulom roku svojich franšízantov aj klientov prekvapili?

Vydali sme 2. diel obľúbenej kuchárky Varte zdravo a chutne II., ktorá je poskladaná z receptov výživových poradkýň NATURHOUSE. Ďalej sme uviedli nový balíček na 3 týždne Už nemaškrtím!, ktorý je určený pre tých, ktorých trápia chute na sladké alebo slané a radi by odložili aj nejaké to kilo navyše. Produktová rada sa nám rozrástla na celkom 120 exkluzívnych produktov. Vďaka zvyšujúcemu sa záujmu o naše služby a produkty sme mohli znížiť ceny  najobľúbenejších produktov, čím sme sa stali dostupnejšími aj pre ďalšie skupiny klientov. V roku 2016 náš tlačený magazín PESO PERFECTO začne svoju piatu sezónu a veríme, že sa bude naďalej tešiť veľkej obľube. A v neposlednom rade neustále prepracovávame naše marketingové aktivity a pomocou rôznych školení a tiež NATURHOUSE University ich odovzdávame franchisantom aj personálu na pobočkách.

Aké vlastnosti by mal splňovať ideálny franšízant?

Hľadáme predovšetkým aktívnych, dynamických ľudí, ktorí sú obchodne a komunikačne zdatní, chcú pracovať vo sfére zdravia, pomáhať ľuďom a mať radosť z ich úspechu. Máme veľa úspešných franchisantov, ktorí nemali skúsenosti s podnikaním a teraz sa im veľmi darí. Naši franchisanti sa tiež často rekrutujú z našich klientov, ktorí si vyskúšali proces zmeny životného štýlu na vlastnej koži. Pre franchisantov máme pripravené vstupné a priebežné školenie, kde ich učíme, ako správne podnikať a všetky firemné procesy. Ako jediný na trhu sme otvorili NATURHOUSE University, čo je vzdelávanie ušité priamo na mieru potrieb siete NATURHOUSE. Úspešní absolventi odboru Management výživového poradenstva získajú titul MBA americkej LIGS University.

Akým spôsobom získavate spätnú väzbu od zákazníkov, prípadne franšízantov, ktorí sa nachádzajú v sieti?

Spokojnosť našich klientov testujú franchisanti formou dotazníkov a centrála pomocou prieskumu off-line a on-line dotazníkov. Úspešne používame mystery-shopping, ktorý je pri takto veľkej celorepublikovej sieti nevyhnutnou súčasťou dozoru nad kvalitou. Mystery shopperi sú reálni zákazníci a väčšina z nich sa potom stáva skutočnými klientmi a prechádza zmenou životného štýlu s našou podporou.

Kto je Vaším najčastejším zákazníkom?

Za hlavných klientov považujeme ženy vo veku 30-60 rokov, ale tento vek sa neustále znižuje. Táto skupina klientok u nás hľadá riešenie v kráse aj zdraví. Často u nás hľadajú tiež vzdelanie v zdravom stravovaní a zmene životného štýlu. V posledných rokoch sa hlavná skupina zákazníkov rozrástla o mužov a deti.


Populárne na fóre