Česi ocenia franšízy
Český franšízový trh už niekoľko rokov po sebe dynamicky rastie. Momentálne tu podľa údajov spoločnosti PROFIT system pôsobí viac ako 250 konceptov, ktorí sa svoj rozvoj rozhodli realizovať prostredníctvom predaja franšízových licencií. Ich počet by sa mal aj v budúcnosti ďalej zvyšovať.
Práve preto sa Česká asociácia franchisingu rozhodla ohodnotiť tie najlepšie z nich, a tým inšpirovať a motivovať ostatných k rozvoju už fungujúcich konceptov a budovanie konceptov nových. "Je potrebné na franchising upozorniť a rozšíriť povedomie o tom, že práve franchising patrí k najefektívnejším odbytovým spôsobom 21. storočia," hovorí Jan Gonda, prezident Českej asociácie franchisingu.
Súťaž je rozdelená do troch kategórií: Franchisor roka, Skokan roka a Cena CAF za podporu a rozvoj franšízingu. Ocenenie Franchisor roku 2015 získa franšízový koncept, ktorý preukáže svoju vysokú kvalitu a hodnotu nielen skvelými ekonomickými výsledkami, ale aj výnimočným vzťahom k zamestnancom a franšízantom a zodpovedným prístupom k verejnosti a životnému prostrediu. Titul Skokan roka 2015 patrí takému franšízovému konceptu, ktorý v danom roku otvorí najviac franšízových pobočiek. Cenu ČAF za podporu a rozvoj franšízingu potom získa koncept alebo iný subjekt, ktorý sa významne zaslúži o prínos v oblasti franchisingu pre odbornú i laickú verejnosť.
Ekonomika aj soft skills
Súťažiaci franšízové koncepty hodnotí odborná porota zložená z expertov nielen z oblasti franšízingu, ale aj ekonomiky, riadenia podnikov alebo HR. Menovite sa jedná napr. o odborníka na malé a stredné podnikanie Karla Havlíčka (AMSP ČR), investičného experta Petera Hrbika (ČNOPK), odborníčku na medzinárodný obchod a franšízing Lenku Turnerová alebo Petra Tomana (KPMG), ktorý je odborným garantom pre oblasť ekonómie. Cenu ČAF za podporu a rozvoj franšízingu potom udeľuje Správna rada ČAF.
"V Českej republike je mnoho úspešných franšízových systémov a sietí, však metodika hodnotenia je nastavená tak, aby bol vybraný nielen koncept mimoriadne kvalitné, ale zároveň aj rešpektujúci medzinárodné Etický kódex franchisingu a fungujúce na báze čistej franšízy," zdôrazňuje Petra Ritschelová, výkonná riaditeľka ČAF .
Pri registrácii súťažiaci vyplní elektronický dotazník, ktorý porote poskytne základné ekonomické aj neekonomické informácie o koncepte. Dôraz je kladený najmä na tzv. soft skills, ktoré budú hodnotiť aj na základe stručného podnikateľského príbehu. Do finálového kola postupuje päť finalistov. Tí osobne prezentujú svoj franšízový koncept a následne reagujú na otázky porotcov. "Tie budú zacielené na hlbší náhľad do dlhodobej firemnej stratégie, riadenia ľudských zdrojov, spoločenskej zodpovednosti a v neposlednom rade manažérskych zručností zástupcu súťažiaci franchisy," dopĺňa Ritschelová.
Prečítaj články
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...