Starbucks na dosah
Svoj vstup však americký gigant nerealizuje prostredníctvom otvorenia kaviarní tak, ako tomu je všade vo svete. Podľa informácií, ktoré priniesol server Omédiách.com, vstupuje Starbucks na náš trh prostredníctvom automatov na benzínových staniciach značky Shell. Prvá taká "pobočka" našla svoje miesto na bratislavskej Petržalke. Dnes už automaty nájdeme na viacerých miestach.
Zaregistrovanú značku má Starbucks na Slovensku od mája 2011. V súčasnosti je na všetkých okolitých trhoch, s výnimkou Ukrajiny. V Prahe otvorila kaviarenská sieť prvú pobočku v roku 2008, v Budapešti o dva roky neskôr.
Značka Starbucks na globálnom trhu pôsobí od roku 1971. Od tej doby sa jej podarilo dostať sa medzi popredné svetové spracovateľa a predajca kávy. Pochádza z amerického Seattlu a po celom svete má 17-tisíc prevádzok v 45 krajinách. Približne polovicu z nich sám vlastní, zvyšok funguje na základe licencie.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.