Ako by ste zhodnotil rok 2014 pre koncepty BodyConcept a DepilConcept?
Kríza, ktorá trvala niekoľko rokov, konečne začala opadať, čoho sme si všimli v práve v roku 2014. Naši Franšízanti zaznamenali rastúci obrat, ktorý dosahoval viac ako 20%. Avšak počet nových jednotiek našich kozmetických štúdií moc nerástol. Je to spôsobené predovšetkým opatrnou politikou bankových inštitúcií, ktoré nechcú moc požičiavať. Táto situácia je podobná vo všetkých štátoch Európy.
Radi by ste sa rozšírili aj do Českej republiky a na Slovensko. Vyjednávate už s nejakými potenciálnymi kandidátmi?
V Česku a na Slovensku sme naštarovali spoluprácu so spoločnosťou PROFIT system, ktorá nám pomáha s hľadaním vhodného partnera. Dostávame ponuky od potenciálnych franšízantov, ktorí by mali záujem otvoriť si svoje štúdio, bohužiaľ však sme zatiaľ so žiadnym kandidátom nepokročili k podpisu zmluvy.
Uvažujete ešte o ďalších krajinách mimo Českú republiku a Slovenska, kam by ste chceli expandovať?
Posledné dva roky sme sa hlavne sústredili na štáty, v ktorých už pôsobíme. Teraz sme sa však zamerali na väčšiu expanziu do nových krajín. Naším cieľom je začať rozvíjať naše kozmetické štúdia v ďalších štátoch Európy, ako Belgicko, Veľká Británia, Holandsko a Luxembursko.
Veľmi úspešní ste najmä v Poľsku. Prečo si myslíte, že práve na tomto trhu sa Vám tak darí?
Áno, franšízová štúdiá sa tu teší veľkému záujmu. Máme tu otvorené už 5 kozmetických štúdií DepilConcept. Veľmi si vážime toho, že sme našli skvelého master-franšízanta, ktorý sa sústredí na rozvoj siete a manažment. Sám prevádzkuje 3 vlastné štúdiá DepilConcept a 1 kliniku BodyConcept a on a jeho tím majú vďaka tomu skúsenosti a presne vie, čo potenciálny franšízanti chcú a potrebujú.
Keď sa pozrieme na Vaše budúce plány. Čoho chcete dosiahnuť v budúcom roku?
V roku 2015 by sme radi otvorili viac štúdií a založili štúdia v nových krajinách, naším cieľom je nájsť franšízantov aspoň z 2 až 3 krajín, ktorý by sa postaral o ďalší vývoj siete. Ak by sme sa bavili napríklad o Českej republike, radi by sme tu otvorili 3 nová štúdia BodyConcept a 6 DepilConcept. Tiež by sme tu chceli nájsť master-franšízanta, ktorý by dával lokálnu podporu našej sieti.
V Českej republike ste však už predtým angažovali a tiež mali master-franchisera. Môžete priblížiť, čo sa stalo?
V roku 2011 sme podpísali zmluvu s naším master-franšízovým partnerom, ktorý dostal práva na rozvoj našich konceptov v Českej republike a na Slovensku. Bohužiaľ po 2 rokoch náš partner vôbec neprejavoval úsilie na rozvoj značky na oboch trhoch. Nielen, že neotvoril ani jednu vlastnú pobočku, čo bolo súčasťou našej dohody, ale ani neinvestoval do rozširovanie siete, problém mu robilo aj dodržiavanie našich postupov a odporúčaní. Preto sme sa rozhodli od zmluvy s ním odstúpiť.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.