Novinky pre záujemcov o franchisu
Na konci októbra sa v Bratislave uskutoční 2. ročník Výstavy pre podnikanie a franchising. Ako by ste zhodnotil ten minuloročný, historicky prvý ?
V minulom ročníku Výstava pre podnikanie a franchising predstavila 26 franchisingových konceptov a odborné vzdelávanie v sprievodnom programe pod názvom Škola franchisingu. Podľa informácií od organizátora, Výstavu navštívila prevažne odborná zainteresovaná verejnosť v počte celkom 423 návštevníkov. Záujem prejavili nielen o prezentované koncepty, ale aj o vzdelávanie a aktuálne informácie. Podľa vykonaného prieskumu 82% z nich odchádzalo veľmi spokojných s ponukou odborných prednášok. Podľa ankety, ktorú organizátor výstavy realizoval, celkom 68% účastníkov uvažovalo o kúpe franchisingovej licencie a zhruba 89% respondentov uvádza, že výstavu navštívilo z dôvodu oboznámenia sa o novinkách a možnostiach, ktoré ponúkajú a prinášajú vystavovatelia. Poslaním Slovenskej franchisingovej asociácie je najmä podpora a popularizácia franchisingu na Slovensku. V rámci prípravy a realizácie Výstavy sme tento cieľ ako jej hlavný partner naplnili a zároveň sme nadviazali úzku spoluprácu so Združením podnikateľov Slovenska a Českou asociáciou franchisingu. Vzhľadom na uvedené skutočnosti hodnotíme minuloročnú Výstavu ako úspešnú.
Čo od Výstavy očakávate tento rok?
SFA je aktívnym podporovateľom rozvoja franchisingu na Slovensku. Našim primárnym záujmom v rámci tohto podujatia je predstaviť franchising ako možnosť pre úspešné podnikanie, uviesť pestrú paletu franchisingových konceptov a prezentovať poznatky odborníkov z teórie i praxe franchisingu. Dôležité je pre nás aj sprostredkovať priamy osobný dialóg záujemcov o franchising s odborníkmi a podnikateľmi v oblasti franchisingového podnikania, získať zaujímavé kontakty a výmenu informácií aj v rámci neoficiálnych a spoločenských stretnutí. Očakávame preto záujem predovšetkým odbornej verejnosti.
Na aký program sa môžeme tešiť?
Organizátor výstavy pripravuje aj v tomto roku zaujímavý sprievodný odborný program ktorý ponúka nielen poradenstvo, ale aj aktuálne informácie o možnostiach podnikania v tejto oblasti a tiež prezentácie známych aj nových konceptov, ktoré vstupujú alebo pôsobia na slovenskom trhu.
Ako by ste opísali situáciu na slovenskom franchisovom trhu?
Slovenský franchisingový trh rastie a vyvíja sa. Je to dobrá správa nielen pre našich spotrebiteľov, ale najmä pre podnikateľskú sféru, ktorá v posledných rokoch nezažívala práve šťastné obdobie. Je to tiež pozitívny impulz pre ekonomiku, pretože sa vytvárajú podmienky na tvorbu nových pracovných miest. Verím, že tento vývoj sa nezastaví a oblasť franchisingu sa bude i naďalej rozvíjať a ponúkať zaujímavé možnosti pre úspešné podnikanie.
Všetkých záujemcov o franchising srdečne na túto Výstavu pozývam.
Prečítaj články
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...