Orientácia na klienta podmienkou
Čo bolo tým hlavným impulzom k rozhodnutiu rozširovať sieť prostredníctvom partnerov?
Byť dlhodobo úspešný na dnešnom bankovom trhu znamená sústrediť sa na zefektívnenie prevádzky a nákladov. Vďaka franchisingovému modelu sme boli schopní vytvoriť koncept, ktorého náklady sú podstatne nižšie a v ktorom zároveň vidíme príležitosť na zrýchlenie svojej expanzie. Navyše, naši partneri majú možnosť prichádzať s nápadmi, ako model vylepšiť.
Ako by ste dnes hodnotili tento váš krok?
Otvorenie nových 20 pobočiek v prvej polovici tohto roka je dôkazom životaschopnosti tohto konceptu. Raiffeisen banka má 32 pobočiek, samozrejme toto číslo nie je konečné, plánujeme otvárať ďalšie. Typickým znakom takmer každého franchisového konceptu je istý podiel vlastných interných pobočiek, ktoré sú riadené zamestnancami banky. Náš model v tomto nie je výnimkou.
Ako vyzerá ideálny partner pre Raiffeisenbank?
Hlavnou podmienkou získania partnerskej licencie je preukázanie nadštandardnej proklientskej orientácie a obchodníckych zručností, ktoré musí byť záujemca o spoluprácu s nami ochotný preukazovať každodennou prácou v pobočke. Bližšie informácie k cene licencie radi poskytneme potenciálnym záujemcom osobne. Môžeme prezradiť, že v našom „franchisovom“ modeli pozostáva jednorazová vstupná investícia z vratného depozitu (40 %) a ceny za samotnú licenciu (60 %).
Do akých lokalít s Vašimi pobočkami mierite?
Našou ambíciou je z dlhodobého hľadiska rovnomerne pokryť celé územie Slovenska. Pohľad na aktuálnych 32 pobočiek naznačuje našu stratégiu - smerujeme tak do krajských miest ako aj do lokalít s menším počtom obyvateľov ako Veľký Meder či Krupina.
Na akú podporu sa môžu Vaši franchisanti tešiť?
Franchisista dostáva kompletne zariadenú pobočku banky na kľúč, úvodné školenie a priebežné vzdelávanie pre seba aj svojich zamestnancov, marketingovú a technickú podporu, pomoc pri rozvoji podnikania prostredníctvom area manažéra a, samozrejme, prístup k bankovým produktom a vyspelej bankovej infraštruktúre. Zaujímavosťou je, že franchisista ani jeho zamestnanci vôbec nepracujú s hotovosťou. Súčasťou každej pobočky je totiž automatický trezor, ktorý slúži na výbery a vklady hotovosti. Takéto riešenie je na Slovensku unikátne.
Prečítaj články
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Spoluzakladateľ a riaditeľ franšízovej siete Paysera Liudas Kanapienis pochádzajúcej z Litvy v rozhovore hovorí nie iba o zvláštnostiach finančného on-line sektora a "banklinku".
Paysera poskytuje obchodníkom systém bezhotovostných platieb i zmenární v jednom. Čo presne robia franšízanti firmy z Litvy?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.