Biznis v znamení čistoty
Na oblasť čistenie odevov, ochrany a údržby textílií sa zameruje francúzska značka 5àSec, ktorá pôsobí už v 30 štátoch sveta. Aj v Českej republike sa jej podarilo zaujať, aktuálne sa najviac pobočiek nachádza v hlavnom meste. Na Slovensku je situácia s počtom rozľahlosti siete menšie, avšak spoločnosť IDEAL Slovenská, ktorá značku na tomto trhu zastupuje, ju chce rozšíriť aj do ďalších miest. K tomu sa rozhodla využiť aj osvedčenú franchisovú spoluprácu.
V súčasnej dobe firma vo vlastnom držanie prevádzkuje 4 čistiarne v Bratislave. Franchisove pobočky chce otvárať ale predovšetkým v menších mestách, veľké mestá sa rozhodla rozvíjať vlastnými silami. "Menšie mestá sú vhodné pre našich potenciálnych franchisantov, teda miestnych podnikateľov, ktorí poznajú dobre mesto a miestnu klientelu. Hľadáme tých záujemcov, ktorí by sa starali o značku 5àSec, boli v kontakte so zamestnancami atď., nie len investorov, ktorí vložia peniaze a o nič sa nestarajú," hovorí konateľka spoločnosti IDEAL Slovensko Markéta Beujardová.
Záujemca o franchisovú licenciu 5àSec by sa mal pripraviť na fakt, že do podnikania vloží v závislosti na veľkosti prevádzky asi 120 až 160 tisíc eur. Samozrejmosťou je všetka podpora spoločnosti pri podnikaní. Pomôže aj so zabezpečením zariadenie strojmi citlivé k životnému prostrediu, na ktorých si firma zakladá.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.