Franchisy medzi najcennejšími
Medzinárodná výskumná spoločnosť Millward Brown už ôsmykrát pripravila rebríček, ktorý zohľadňuje názory kupujúcich na značku, z čoho sa následne vypočíta jej hodnota. Do prvej desiatky sa dostali hlavne americké firmy, ale bodovali aj spoločnosti, ktoré sa rozvíjajú na bázy franchisingu. Najviac hodnotenou franchisovou značkou sa stal McDonald’s, ktorý sa umiestnil jedno miesto pod stupňom víťazov. Jeho hodnota klesla o 5 % na 90,26 miliónov dolárov. Prostredníctvom franchisy sa rozvíjajú aj u nás kde by v budúcnosti chceli tiež zvýšiť počet pobočiek.
Najväčší konkurent McDonald’s, spoločnosť Subway, ju síce predbehol v počte reštaurácií, ale v hodnote značky ju zatiaľ nedohnal. Značka Subway sa umiestnila na 51. mieste s hodnotou skoro 17 miliónov dolárov, čo predstavuje 12 % zvýšenie oproti minulému roku. Spoločnosť rastie a dokazujú to i jej plány, kde napríklad aktuálne plánuje v strednej a východnej Európe masívnu franchisovú expanziu ( v ČR chce otvoriť tento rok 4 reštaurácie). Ďalším fastfoodom, ktorý dosiahol hodnoty 9,9 milióna dolárov je KFC. Z inej oblasti gastronómie pochádza Starbucks, ktorý sa umiestnil na 44. mieste s hodnotou takmer 18 miliónov dolárov. U nás sa obe siete rozvíjajú prostredníctvom joint venture partnerov.
Na franchisovom trhu sú vedľa gastronómie obľúbenou oblasťou aj odevy. Najcennejšou značkou, ktorej hodnota medziročne vzrástla o 60 % na 20,2 milióna dolárov, sa stala Zara. Poskočila až na 35. miesto. Jej konkurencia H&M nechytila dych a klesla o 6 % na 12,7 milióna dolárov. Patrí jej 69. pozícia. Do popredia sa tiež dostáva značka Ikea. V rebríčku Brandz TOP 100 obsadila 74. miesto a jej hodnota rástla o 31 % na 12 miliónov dolárov.
Na prvých troch miestach sa umiestnili spoločnosti z oblasti technológií. Najcennejšou značkou ostáva Apple, ktorého hodnota vzrástla o 1 % na 185 miliónov dolárov. Druhou je Google s 114 miliónmi dolárov a tretí IBM so 112,5 miliónmi dolárov.
Prečítaj články
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...