OBCHOD
Čajová franšíza ako investícia
Markéta Puzrlová bola štátnou úradníčkou, keď sa rozhodla postaviť sa na vlastné nohy. Ako franšízantka nemeckej značky TeaGschwendner sa cíti voľná a slobodná.
Aj Adidas chce bližšie k ľuďom
Nemecká značka športového oblečenia a topánok sa chce zamerať na digitálny trh a globálnu kontrolu svojich 13 tisíc franšízových pobočiek.
LEGO. Značka, ktorá má ego
Najväčší výrobca hračiek na svete oslávil v lete 85 rokov od svojho vzniku. Dánska značka ponúka spoluprácu aj podnikateľom v Česku.
Víno, ktoré má štýl
Franšízová sieť Víno Hruška sa tento rok rozrástla o 4 nové franšízy, dve z toho otvorila vinarská spoločnosť z Blatničky v Prahe.
Len výzvy vás posunú dopredu
Podnikateľský príbeh módnej návrhárky Blanky Matragi je verejnosti všeobecne známy. Aké je však podľa nej tajomstvo úspechu v módnej brandži?
Poklad z centra fantázie
Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.
Oxalis mieri do USA a Kanady
Sieť obchodov s čajom a kávou v minulom roku expandovala do Indie a Francúzska, do svojho portfolia by momentálne rada pridala Spojené štáty a Kanadu.
IKEA ide v ústrety on-linu
Škandinávsky reťazec IKEA chystá testy on-line predaja nábytku cez ďalšiu firmu. Zvolí si skôr americký Amazon alebo čínsku Alibabu?
Biznis a deti do nepohody
Značka detského oblečenia do každého počasia Skiby Kids vie vďaka e-shopu franšízantom vytipovať mestá, kde je o ich ponuku záujem.
Zelená franšíza 2017? Čaj
Príkladom ekológie, hospodárenia, i kultúry v biznise sa stala v Európe značka TeaGschwendner. Franšíza funguje i v Prahe.
Domáca dobrota v BON BON
Český BON BON už 10 rokov vyrába a predáva originálnu, ručne tvarovanú čokoládu. Tento rok otvára franšízy na Slovensku.
Detská značka rýchlo rastie
Franšízová sieť TulecTrend sa za posledný rok takmer zdvojnásobila. Počas roka otvorila 5 nových predajní s detským textilom.
Déjà Vu naberá na sile
Franšízová sieť second handov z Prahy rýchlo expanduje na území Slovenska, záujem o nové franšízy pretrváva aj medzi českými podnikateľmi.
Obchod pre deti so šarmom
Franšízanti Coccodrillo nemusia nakupovať tovar na predajňu, bezplatný majú i odvoz nepredaných kusov detskej konfekcie.
Zdravé menu aj pre Nemcov
Franšízy Fitness food menu mali expandovať do Poľska, skôr však uspeli vďaka menej prísnym zákonom v Nemecku a Maďarsku.
Franšízantov si vyberáme dôkladne
O výhodách e-shopu pre franšízantov, i problémoch pri hľadaní vhodných kandidátov, hovorila majiteľka firmy s detským oblečením Skibi Kids Kateřina Princová.
Najsilnejšia značka? LEGO
Výrobca hračiek LEGO bol menovaný najrýchlejšie rastúcou značkou sveta. Druhý zostal Google, tretia skončila firma Nike.
Benetton chystá premenu
Talianska módna značka plánuje expanziu. Súčasťou zmien vo franšízovej sieti je prepojenie kamenných obchodov s e-shopom.
Správny podnikateľ nie je nikdy spokojný
Po úspechu na tuzemskom trhu sa koncept Tulec Trend rozširuje na Slovensko. O plánoch nie iba v zahraničí hovoril majiteľ firmy na výrobu detského oblečenia Tomáš Tulec.
Kľúčom je kvalitný produkt
Jozef Feňák a Beata Ryšianová sa rozhodli priviesť do rodného mesta koncept, ktorý tam dovtedy chýbal. Momentálne je martinská kaviareň Bon Bon miestom, kam sa zákazníci radi vracajú.