Zdeněk Pohlreich: Snaha a láska k úspechu nestačí
Prostredníctvom programu Áno, šéfe! Pomáhate prevádzkovateľom reštaurácií, pozdvihnúť ich biznis. S akým problémov sa u týchto podnikateľov najčastejšie stretávate? Kde robia najčastejšie chyby?
Veľmi často nemajú jasný koncept, chýba im kapitál a nie sú schopní sa na svoje aktivity pozerať chladnokrvne. Majú pocit, že snaha a láska stačí. Sú ekonomicky úplne mimo.
Týkajú sa podľa Vás tieto problémy u nás len podnikania v oblasti gastronómie?
Podľa môjho názoru, nie, mohli by sme urobiť podobný program kdekoľvek.
Ako by mal teda správny podnikateľ postupovať, ak si chce založiť vlastnú reštauráciu a hlavne ju i naďalej ako úspešnú riadiť?
Hlavne by si mal uvedomiť, že ide o biznis, kde šanca, že to nedopadne dobre je zhruba 90 %, Ide o trh, ktorý je totálne presýtený, s konzumentmi, ktorí nie sú ochotní platiť za kvalitu zodpovedajúcu cene. Ide o trh, ktorý nemá žiadne zmysluplné pravidlá a môže na neho vstúpiť ktokoľvek a kedykoľvek. Ak za sebou nemá podnikateľ minimálne 15 rokov praxe v rôznych podnikoch, mal by si uvedomiť, že šanca na úspech je minimálna.
Môže českému gastronomickému trhu napríklad nejakým spôsobom pomôcť štát?
Štát sme my. Ak máte na mysli našich volených zástupcov, považujem to za žartovnú otázku, na gastronomický trh predsa všetci úplne kašlú. A možno, že je to tak predsa len lepšie. Ľudia, ktorí v živote nič nedokázali a nemajú o podnikaní ani potuchy, môžu ťažko niekomu radiť, ako na to, i napriek tomu že to by mala byť ich samozrejmá povinnosť a dokonca za to berú peniaze.
Celý rozhovor nájdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2013..
Prečítaj články
Lukáš Hejlík je českej verejnosti známy predovšetkým ako herec. V poslednej dobe ho však čím ďalej viac zamestnávajú jeho podnikateľské projekty spojené s divadlom i gastronómiou.
Financie sú veľmi perspektívny odbor. Rieši je každý, preto sa v nich ukrýva veľký potenciál a možnosť stať sa veľmi úspešným, hovorí generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Partners, investor a v neposlednom rade majiteľ siete My Food Market Petr Borkovec.
Podnikanie v Českej republike je relatívne bezpečné, ale pomalé. To si mysli lekár, podnikateľ a televízny moderátor Roman Šmucler.
Podnikateľské začiatky nie sú vždy ružové. Svoje o tom vie aj Martin Wallner a Tomáš Huber, zakladatelia a majitelia spoločnosti Mixit.
Biznis sa má robiť seriózne, poctivo a aspoň s trochou nadhľadu. Nepríjemné podnikateľské prostredie nikomu neprospieva, myslí si Karel Svoboda, majiteľ spoločnosti TOI TOI, sanitárne systémy.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...