16.07.2013

Zdeněk Pohlreich: Snaha a láska k úspechu nestačí

Gastronómia je biznis, v ktorom je šanca na úspech bez dlhoročných skúseností takmer nulová, hovorí šéfkuchár a podnikateľ Zdeněk Pohlreich. Sám má veľa skúseností i zo zahraničia, takže vie, o čom hovorí.

Prostredníctvom programu Áno, šéfe! Pomáhate prevádzkovateľom reštaurácií, pozdvihnúť ich biznis. S akým problémov sa u týchto podnikateľov najčastejšie stretávate? Kde robia najčastejšie chyby?

Zdenek Pohlreich Foto Prima TV

Zdeněk Pohlreich je český šéfkuchár, gastronóm a moderátor programu Áno, šéfe!, Na nože! a Šéf na grile, ktoré vysiela televízia Prima. Zároveň je tiež podnikateľom, ktorý prevádzkuje reštaurácie Café Imperial a Divinis Ristorante.

 

 

Veľmi často nemajú jasný koncept, chýba im kapitál a nie sú schopní sa na svoje aktivity pozerať chladnokrvne. Majú pocit, že snaha a láska stačí. Sú ekonomicky úplne mimo.

 

 

Týkajú sa podľa Vás tieto problémy u nás len podnikania v oblasti gastronómie?

Podľa môjho názoru, nie, mohli by sme urobiť podobný program kdekoľvek.

Ako by mal teda správny podnikateľ postupovať, ak si chce založiť vlastnú reštauráciu a hlavne ju i naďalej ako úspešnú riadiť?

Hlavne by si mal uvedomiť, že ide o biznis, kde šanca, že to nedopadne dobre je zhruba 90 %, Ide o trh, ktorý je totálne presýtený, s konzumentmi, ktorí nie sú ochotní platiť za kvalitu zodpovedajúcu cene. Ide o trh, ktorý nemá žiadne zmysluplné pravidlá a môže na neho vstúpiť ktokoľvek a kedykoľvek. Ak za sebou nemá podnikateľ minimálne 15 rokov praxe v rôznych podnikoch, mal by si uvedomiť, že šanca na úspech je minimálna.

Môže českému gastronomickému trhu napríklad nejakým spôsobom pomôcť štát?

Štát sme my. Ak máte na mysli našich volených zástupcov, považujem to za žartovnú otázku, na gastronomický trh predsa všetci úplne kašlú. A možno, že je to tak predsa len lepšie. Ľudia, ktorí v živote nič nedokázali a nemajú o podnikaní ani potuchy, môžu ťažko niekomu radiť, ako na to, i napriek tomu že to by mala byť ich samozrejmá povinnosť a dokonca za to berú peniaze.

Celý rozhovor nájdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2013..

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0

Vlastní firma FRANCHISING 3/2013

 
magazine cover, 3rd edition 2013 Vrhnúť sa do podnikania vyžaduje námahu a vysoké pracovné nasadenie. Mnohokrát však prinesie ďaleko väčšie uspokojenie než klasické zamestnanie. Magazín Vlastná firma FRANCHISING prináša príbehy tých, ktorým sa založenie firmy vyplatilo.

Viac informacií

Cena bez DPH
1.72 €
DPH
0.26 €
Cena vč DPH
1.98 €

Predplatné Vlastní firma FRANCHISING

 
predplatné Vlastní firma FRANCHISING Využite možnosti predplatného časopisu Vlastní firma FRANCHISING. Získajte do pohodlia svojho domova alebo svojej firmy osem čísel magazínu o franchisingu za cenu 15 eur. V časopise Vlastní firma FRANCHISING nájdete informácie o českom trhu franchisingu, množstvo nápadov na vlastné podnikanie, rady a tipy pre podnikateľov či tých, ktorí chcú založiť vlastnú firmu. Ak máte záujem o predplatné ôsmich čísel časopisu, neváhajte a objednajte si ho.

Viac informacií

Cena bez DPH
10.33 €
DPH
1.55 €
Cena vč DPH
11.88 €
Zdeněk Pohlreich: Snaha a láska k úspechu nestačí

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank