Sila značky / Milánska kaviareň bude nepochybne lákať a ohromovať niektorých zákazníkov, ktorí sú viac zvedaví na "Starbucks zážitok" ako na samotnú kávu. Tiež ako v Seattli a Šanghaji, kaviareň v Miláne má v ponuke produkty, ktoré inde nenájdete.
02.10.2018
Je to viac ako dva roky, čo Starbucks oznámil, že vstúpi na taliansky trh. Prvá kaviareň bola otvorená nedávnov Miláne, v exkluzívnom formáte.
 

Otázka, ktorú sa všetci pred dvoma rokmi pýtali – či budú Američania  úspešní v predaji kávy Talianom - je znova aktuálna, pretože Starbucks  otvoril 7. septembra svoju prvú kaviareň v talianskom Miláne. Ako sa dalo očakávať, názory a reakcie sú rozdielne. Na jednej strane stoja obyvatelia Milána, ktorí sa nechcú vzdať svojej obľúbenej miestnej kaviarne a espressa, a na druhej tí, ktorí stoja dve hodiny v rade, len aby vyskúšali kávu Starbucks.

V krajine, kde sú kaviarne takmer na každom rohu a kde zákazníci často vedia, ako sa ich čašník volá, budú kaviarne s názvom Starbucks nepochybne musieť investovať oveľa viac úsilia, aby uspeli. Sú si vedomí, že v Taliansku je veľmi silná kultúra pitia espressa, ale spoliehajú sa na ľudí, ktorí vždy chcú "niečo nové" a prichádzajú do svojich kaviarničiek pre špecifické a drahé nápoje. Ponuka však bola upravená - Starbucks neponúka svoje rozpoznateľné Frapuccino, muffiny ani bielo-zelené poháre, pretože to nie je typická kaviareň Starbucks, ale formát, ktorý je "venovaný kultúre kávy" a ktorý by mal prilákať všetkých milovníkov tohto čierneho nápoja. Hlavnými  ťahúňmi sú espresso -  v rafinovaných a netradičných zmesiach - a cappuccino.

Americký reťazec má viac ako 28 000 kaviarní po celom svete a predajňa v Miláne už bola vyhlásená za jednu z najkrajších. Milánska kaviareň, ktorá je na ploche 2 300 metrov štvorcových, sa nachádza v milánskom Palazzo della Poste na ulici Piazza Cordusio - len pár ulíc od ikonických pamiatok, ako sú Duomo di Milano, Galleria Vittorio Emanuele II a Teatro alla Scala. Dá sa povedať, že v Strabuckse sa chceli Talianom ukázať v  tom „najlepšom svetle“, a to je iste jeden z dôvodov, prečo sa rozhodli pre exkluzívny formát kaviarne  "Roasters", z ktorých na svete existujú iba dve ďalšie: v Seattli, ktorý sa otvoril v roku 2014 a v Šanghaji. 

Zaujímavá je tiež spolupráca so slávnym talianskym pekárskym reťazcom Prince, ktorý bude mať v Miláne na starosť foud court kaviarne. "Neprišli sme do Talianska, aby sme učili ľudí, čo je káva. Káva sa tu narodila," povedala  riaditeľka oddelenia designu Liz Muller s tým, že dúfajú, že prilákajú zákazníkov na rôzne chute kávy, ktoré sú výsledkom rôznych technik smaženia, tiež na príjemný priestor, kde sa budú chcieť zdržať oveľa dlhšie.​

Taliansko je 78. trhom spoločnosti Starbucks a vývoj na tomto trhu je vedený skúseným miestnym partnerom - skupinou Percassi. Táto spoločnosť je držiteľom licencie Starbucks a bude zodpovedná za všetky následné otvorenia a riadenia kaviarní v Taliansku. Ďalšia prevádzka by mala byť otvorená na konci roka, a opäť v Miláne v už klasickom štýle Starbucks kaviarní.


Exkluzívne priestory / Táto budova v centre Milána slúžila v minulosti pošte. Dnes je tu exkluzívna kaviareň Starbucks.