Grandiózny a atypický
Otázka, ktorú sa všetci pred dvoma rokmi pýtali – či budú Američania úspešní v predaji kávy Talianom - je znova aktuálna, pretože Starbucks otvoril 7. septembra svoju prvú kaviareň v talianskom Miláne. Ako sa dalo očakávať, názory a reakcie sú rozdielne. Na jednej strane stoja obyvatelia Milána, ktorí sa nechcú vzdať svojej obľúbenej miestnej kaviarne a espressa, a na druhej tí, ktorí stoja dve hodiny v rade, len aby vyskúšali kávu Starbucks.
V krajine, kde sú kaviarne takmer na každom rohu a kde zákazníci často vedia, ako sa ich čašník volá, budú kaviarne s názvom Starbucks nepochybne musieť investovať oveľa viac úsilia, aby uspeli. Sú si vedomí, že v Taliansku je veľmi silná kultúra pitia espressa, ale spoliehajú sa na ľudí, ktorí vždy chcú "niečo nové" a prichádzajú do svojich kaviarničiek pre špecifické a drahé nápoje. Ponuka však bola upravená - Starbucks neponúka svoje rozpoznateľné Frapuccino, muffiny ani bielo-zelené poháre, pretože to nie je typická kaviareň Starbucks, ale formát, ktorý je "venovaný kultúre kávy" a ktorý by mal prilákať všetkých milovníkov tohto čierneho nápoja. Hlavnými ťahúňmi sú espresso - v rafinovaných a netradičných zmesiach - a cappuccino.
Americký reťazec má viac ako 28 000 kaviarní po celom svete a predajňa v Miláne už bola vyhlásená za jednu z najkrajších. Milánska kaviareň, ktorá je na ploche 2 300 metrov štvorcových, sa nachádza v milánskom Palazzo della Poste na ulici Piazza Cordusio - len pár ulíc od ikonických pamiatok, ako sú Duomo di Milano, Galleria Vittorio Emanuele II a Teatro alla Scala. Dá sa povedať, že v Strabuckse sa chceli Talianom ukázať v tom „najlepšom svetle“, a to je iste jeden z dôvodov, prečo sa rozhodli pre exkluzívny formát kaviarne "Roasters", z ktorých na svete existujú iba dve ďalšie: v Seattli, ktorý sa otvoril v roku 2014 a v Šanghaji.
Zaujímavá je tiež spolupráca so slávnym talianskym pekárskym reťazcom Prince, ktorý bude mať v Miláne na starosť foud court kaviarne. "Neprišli sme do Talianska, aby sme učili ľudí, čo je káva. Káva sa tu narodila," povedala riaditeľka oddelenia designu Liz Muller s tým, že dúfajú, že prilákajú zákazníkov na rôzne chute kávy, ktoré sú výsledkom rôznych technik smaženia, tiež na príjemný priestor, kde sa budú chcieť zdržať oveľa dlhšie.
Taliansko je 78. trhom spoločnosti Starbucks a vývoj na tomto trhu je vedený skúseným miestnym partnerom - skupinou Percassi. Táto spoločnosť je držiteľom licencie Starbucks a bude zodpovedná za všetky následné otvorenia a riadenia kaviarní v Taliansku. Ďalšia prevádzka by mala byť otvorená na konci roka, a opäť v Miláne v už klasickom štýle Starbucks kaviarní.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Populárne na fóre
Jsjsjjs
(+966505195917) Where to buy Abortion pills in middle east?(+966505195917) Abortion pills in al Farwaniyah, Kuwait |abortion pills in Al Asimah, Kuwait |(+966505195917)abortion...
Amitumu
Amina
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT, PSYCHIC, MAGIC FORUM, BLACK MAGIC IN UK, BELGIUM - POTRAVINY A ZDRAVIE
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT,...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem