Subway víťazí u spotrebiteľov
Franšízová sieť s najväčším počtom pobočiek na svete (44 tisíc) má v segmente rýchleho občerstvenia tiež najviac spokojných zákazníkov. Subway zvíťazila v pravidelnom prieskume poradenskej spoločnosti Temkin Group medzi 24 reťazcami rýchleho občerstvenia, celkovo jej patrí 2. miesto. Štúdia pritom skúmala 350 spoločností z 20 odborov. Reťazec bagetérií získal od svojich zákazníkov "skóre spokojnosti" 83 %. Jeho predajnou stratégiou je výroba sendvičov a plnených bagiet z čerstvých surovín priamo pred očami zákazníka.
Celkovo fast-foodové spoločnosti dosiahli spokojnosti u zákazníkov 76 %. Priemerné hodnotenie tohto segmentu sa medzi rokmi 2017 a 2018 znížilo o 0,4% bodu (z 76,5 % na 76,1 %). Najviac si medziročne polepšila sieť mexických špecialít Taco Bell, a to o 7% bodov. Oproti predchádzajúcim rokom získal lepšie hodnotenie aj McDonald’s, KFC či Starbucks. Víťazná spoločnosť Subway sa však trápila v posledných rokoch s poklesom celosvetových predajov, v domácich Spojených štátoch musela prvýkrát vo svojej histórii zatvoriť viac pobočiek, ako otvorila.
Polovica investície späť
Na Slovensku sa napríklad značke stále darí, a počet franšíz narastá. Poslednú pobočku otvorila Subway v Trenčíne. Nového franšízanta hľadá americká spoločnosť v mestách Martin, Poprad, Prešov, ale aj v ďalších mestách. Momentálne je otvorených 21 reštaurácií Subway. Licencia stojí 7 500 eur. Ak franšízant stihne otvoriť prevádzku do roka, dostane polovicu investície späť. Prevádzkovateľ reštaurácie odvádza franšízorovi 8 % z tržieb a 4,5 % platí za marketing.
Priemerne 147 tisíc eur musí franšízant investovať do zariadenia, záleží samozrejme na veľkosti prevádzky. Najčastejšie sa pobočky Subway objavujú v obchodných centrách, na diaľničných odpočívadlách, v biznis centrách, alebo na vlakových staniciach. V nasledujúcich 5 až 10 rokoch by sa značka mala podľa plánov premeniť na sieť s menším počtom franšíz, franšízanti by ale mali získať zmenami výhodnejšie postavenie v rámci celého systému. Obdobie transformácie pre Subway predznamenali v polovici minulého roku zmeny dizajnu pobočiek aj loga. Firma zavádza tiež objednávkový digitálny systém, skrátiť by sa tak mala doba čakania na výrobu objednávky.
_______________________________________________________________________________________
- Subway: 83%
- Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%
- Panera Bread: 80%
- Little Caesar’s: 80%
- Baskin Robbins: 79%
- Pizza Hut: 79%
- Sonic Drive-In: 79%
- Starbucks: 79%
- Dairy Queen: 79%
- Chick-fil-A: 78%
- KFC: 78%
- Taco Bell: 77%
- Dunkin’ Donuts: 76%
- Arby’s: 75%
- Jack in the Box: 75%
- Wendy’s: 75%
- Chipotle Mexican Grill: 75%
- Hardee’s: 75%
- Domino’s: 74%
- Papa John’s: 74%
- Panda Express: 73%
- Burger King: 72%
- IHOP: 72%
- McDonald’s: 70%
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Populárne na fóre
Jsjsjjs
(+966505195917) Where to buy Abortion pills in middle east?(+966505195917) Abortion pills in al Farwaniyah, Kuwait |abortion pills in Al Asimah, Kuwait |(+966505195917)abortion...
Amitumu
Amina
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT, PSYCHIC, MAGIC FORUM, BLACK MAGIC IN UK, BELGIUM - POTRAVINY A ZDRAVIE
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT,...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem