Subway víťazí u spotrebiteľov

Novo a moderne / Obdobie transformácie pre Subway predznamenali v polovici minulého roku zmeny dizajnu pobočiek aj loga.
15.08.2018
Podľa pravidelného prieskumu majú zákazníci najlepšie skúsenosti so značkou Subway. Uspel aj celý fast-foodový priemysel.
 

Franšízová sieť s najväčším počtom pobočiek na svete (44 tisíc) má v segmente rýchleho občerstvenia tiež najviac spokojných zákazníkov. Subway zvíťazila v pravidelnom prieskume poradenskej spoločnosti Temkin Group medzi 24 reťazcami rýchleho občerstvenia, celkovo jej patrí 2. miesto. Štúdia pritom skúmala 350 spoločností z 20 odborov. Reťazec bagetérií získal od svojich zákazníkov "skóre spokojnosti" 83 %. Jeho predajnou stratégiou je výroba sendvičov a plnených bagiet z čerstvých surovín priamo pred očami zákazníka.

Celkovo fast-foodové spoločnosti dosiahli spokojnosti u zákazníkov 76 %. Priemerné hodnotenie tohto segmentu sa medzi rokmi 2017 a 2018 znížilo o 0,4% bodu (z 76,5 % na 76,1 %). Najviac si medziročne polepšila sieť mexických špecialít Taco Bell, a to o 7% bodov. Oproti predchádzajúcim rokom získal lepšie hodnotenie aj McDonald’s, KFC či Starbucks. Víťazná spoločnosť Subway sa však trápila v posledných rokoch s poklesom celosvetových predajov, v domácich Spojených štátoch musela prvýkrát vo svojej histórii zatvoriť viac pobočiek, ako otvorila.

Polovica investície späť

Na Slovensku sa napríklad značke stále darí, a počet franšíz narastá. Poslednú pobočku otvorila Subway v Trenčíne. Nového franšízanta hľadá americká spoločnosť v mestách Martin, Poprad, Prešov, ale aj v ďalších mestách. Momentálne je otvorených 21 reštaurácií Subway. Licencia stojí 7 500 eur. Ak franšízant stihne otvoriť prevádzku do roka, dostane polovicu investície späť. Prevádzkovateľ reštaurácie odvádza franšízorovi 8 % z tržieb a 4,5 % platí za marketing.

Priemerne 147 tisíc eur musí franšízant investovať do zariadenia, záleží samozrejme na veľkosti prevádzky. Najčastejšie sa pobočky Subway objavujú v obchodných centrách, na diaľničných odpočívadlách, v biznis centrách, alebo na vlakových staniciach. V nasledujúcich 5 až 10 rokoch by sa značka mala podľa plánov premeniť na sieť s menším počtom franšíz, franšízanti by ale mali získať zmenami výhodnejšie postavenie v rámci celého systému. Obdobie transformácie pre Subway predznamenali v polovici minulého roku zmeny dizajnu pobočiek aj loga. Firma zavádza tiež objednávkový digitálny systém, skrátiť by sa tak mala doba čakania na výrobu objednávky.

_______________________________________________________________________________________

Hodnotenie reťazcov rýchleho občerstvenia z hľadiska spokojnosti zákazníkov:
  1. Subway: 83%​
  2. Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%​
  3. Panera Bread: 80%​
  4. Little Caesar’s: 80%​
  5. Baskin Robbins: 79%​
  6. Pizza Hut: 79%​
  7. Sonic Drive-In: 79%​
  8. Starbucks: 79%​
  9. Dairy Queen: 79%​
  10. Chick-fil-A: 78%​
  11. KFC: 78%​
  12. Taco Bell: 77%​
  13. Dunkin’ Donuts: 76%
  14. ​Arby’s: 75%​
  15. Jack in the Box: 75%​
  16. Wendy’s: 75%​
  17. Chipotle Mexican Grill: 75%​
  18. Hardee’s: 75%​
  19. Domino’s: 74%​
  20. Papa John’s: 74%​
  21. Panda Express: 73%​
  22. Burger King: 72%​
  23. IHOP: 72%
  24. McDonald’s: 70%

Expanzia pokračuje / Americkému reťazci bageterie Subway sa darí, novú pobočku otvorila v lete v Trenčíne.