30.04.2018

Ahoj robot, je čas sa najesť

Franšízové reťazce fast-foodov Denny’s a Dunkin’ Donuts začali prijímať objednávky cez robotických hlasových asistentov.

Moderné technológie menia pomaly svet rýchleho stravovania. Americká franšízová fast-foodová sieť reštaurácií Denny’s je ďalšou známou gastronomickou značkou v poradí, ktorá sa snaží zapáčiť mladým zákazníkom a chce im vyjsť v ústrety prepojením s moderným štýlom života. V marci bolo prvýkrát možné objednať si v 1600 pobočkách Denny’s (aj mimo nich) jedlo cez hlasového asistenta, populárna sieť podpísala zmluvu o spolupráci s Amazonom a bude využívať jeho automatický robotický hlas Alexa. Nasleduje Starbucks, ktorý špeciálnu službu ponúka aj v iPhonoch.

robot Foto KAT

Franšízová sieť Denny’s, najväčší reťazec rodinných reštaurácií s obsluhou na svete obslúži viac ako 30 milionov ľudí ročne. Do boja o "domácich zákazníkov" nasadili hlasovú asistentku Alexu od Amazonu.

Virtuálna asistentka Alexa môže po minuloročnom vylepšení šepkať, hovoriť rôznou rýchlosťou, meniť výslovnosť slov, odmlčať sa, pracovať s farbou hlasu a dokonca nadávať. Podľa Amazonu má znieť viac ako človek. "Každá gastronomická značka by mala byť už v digitálnom priestore - všetci súťažíme o miesto v žalúdku svojich hostí," uviedol v rozhovore šéf marketingu Denny’s John Dillon s tým, že "65ročný reťazec sa stále viac stáva technologicky riadenou spoločnosťou". V rovnakých dňoch uviedla do prevádzky totožnú službu konkurenčná franšízová sieť Dunkin’ Donuts, ktorá spolupracuje s Googlom a jeho hlasovým asistentom pre mobilné telefóny.

Päť reštaurácií za 5 miliónov dolárov

Inou cestou sa vydal McDonald’s, ktorého hosta si môžu objednať dovoz jedla domov vďaka spolupráci s firmou Uber Eats, ktorá združuje vo svojej ponuke viacero gastronomických značiek. Ďalšie franšízové značky Taco Bell a KFC spolupracujú z rovnakého dôvodu so službou GrubHub. Všetkým týmto fast-foodovým nadnárodným spoločnostiam by mali moderné technológie pomôcť v konkurenčnom boji, a ako dokazuje prípad Denny’s, zameranie sa na mladú zákaznícku skupinu je účinné. V minuloročnom decembri Denny’s zaznamenal nárast internetového predaja o viac ako 6 % a následne sa okamžite zvýšila hodnota akcií populárnej americkej siete takmer o tretinu.

Spoločnosť zaznamenala za posledný štvrťrok zvýšenie zisku medziročne o 2,5 % vďaka zlepšovaniu kvality potravín a využitiu digitálnych nástrojov. Podľa Dillona sú navždy preč časy, kedy si zákazník chcel objednať jedlo z reštaurácie domov, musel sa uspokojiť s omedzeným výberom. Súboj o hostí, ktorí si chcú pokrmy vychutnať doma, prepukol naplno. Denny’s pritom plánuje aj expanziu v Európe. V januári otvoril prvú britskú pobočku. V ČR hľadá dlhodobo silných a skúsených partnerov - spoločnosti alebo investorov s výsledkami z gastronomických alebo obdobných odvetví. Adepti o národnú alebo nadnárodnú licenciu musia vlastniť tiež významný kapitál - musia otvoriť najmenej 5 reštaurácií. Predpokladaná investícia je asi 5 miliónov dolárov. Odhadovaná návratnosť asi 2 roky.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank