Kvalitné služby robí prax
Čo vás pred 14 rokmi presvedčilo založiť spoločnosť Medical Plus?
Od roku 2003 vlastním ambulantnú reumatologickú a osteologickú ambulanciu, Medical Plus vznikla o tri roky neskôr ako logické rozšírenie poskytovaných zdravotných služieb. Od roku 2003 sa tiež datuje vznik nášho Centra biologickej liečby zápalových reumatických ochorení. Sme teda jedno z prvých privátnych centier v ČR. A dnes, po 15 rokoch praxe je možné bez zveličenia povedať, že túto liečbu môžeme prirovnať k zázraku, ktorý vracia ťažko chorých späť do aktívneho života.
Nakoľko je náročné v súčasnosti u nás podnikať v odbore zdravotníctva?
Možno je to náročnejšie ako v iných odboroch. Lekár by sa mal plne venovať len svojmu medicínskemu odboru. Mal by sa celoživotne vzdelávať, zvyšovať kvalitu poskytovanej starostlivosti, učiť nastupujúcu doktorskú generáciu, odovzdávať jej svoje znalosti a skúsenosti, a predovšetkým sa venovať svojim pacientom a liečiť ich. To sa od nich očakáva.
Bohužiaľ je tu však i druhá strana mince. A tou je často nadmerná administratíva, neprehľadná legislatíva a množstvo byrokratických nariadení a požiadaviek. Pre jedinca je veľmi náročné sa orientovať. Veľa ambulancií je odkázaná na externé služby, nie iba účtovné a ekonomické, ale služby IT, právne, organizačné a ďalšie. Nie že by si lekár nevedel osvojiť aspoň časť týchto služieb, ale i pre neho má deň 24 hodín.
Vývoj nových liečiv i medicínske technológie idú veľmi rýchlo dopredu. Prístrojové zariadenie ordinácií je stále náročnejšie, vyšetrovacie techniky sa zdokonaľujú. Z ktorej ordinácie ešte dnes počujete klepot písacieho stroja? A s tým všetkým by sa mal lekár vyrovnať, pretože to všetko je v prospech pacienta.
V českom zdravotníctve je podobne ako v iných špecializovaných odboroch veľký nedostatok pracovníkov. Pociťujete tento problém i vy?
Vnímame ho všetci. Pri všetkých zdravotných profesiách platí viac ako kde inde, že ďalšia prax je predpokladom kvality poskytovanej starostlivosti. Trvá veľa rokov, než sa z absolventa stane kvalitný zdravotník. A potom jeho prípadný odchod znamená citeľnú stratu. A že mnohí odchádzajú, je všeobecne známe. Za lepšími podmienkami, niekedy i úplne mimo odbor. Ponuky prichádzajú i zo zahraničia. Dnešná mladá generácia to vníma inými očami. Sú scestovaní, jazykovo zdatní, vzdelaní a to je v EU uznávané. Nedá sa tomu čudovať.
Vaše dcéry študujú medicínu. Počítate s tým, že raz vašu firmu prevezmú?
Priala by som si to. Ale ak si zvolia svoje vlastné odbory a budú chcieť ísť svojou cestou, nebudem im brániť.
V projekte Ocenenie českých podnikateliek ste získala Cenu za inovatívne riešenie. Ako toto ocenenie vnímate?
Je to veľké prekvapenie i pocta. Ale nepripadám si nijako výnimočná. Vedľa mne by určite mohla stáť stovka ďalších žien, ktoré sa snažia robiť svoju prácu čo najlepšie, i napriek tomu majú veľa ďalších povinností. A tiež, nie je to iba cena pre mňa – je to ocenenie celého nášho tímu a všetkých, ktorí mi v mojej práci pomáhajú. A iste tiež zásluha mojich učiteľov a profesorov.
Prečítaj články
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...