KFC chce vzdelávať Číňanov
Fastfoodový reťazec KFC otvorí v Číne 18 nových pobočiek, ktorých interiér a zariadenie bude odkazovať na dôležité udalosti tamojšej histórie. Národné múzeum v Číne vyjadrilo nádej, že projekt pomôže zlepšiť vzdelávanie a poznatky o vlastnej krajine čínskym deťom a mládeži, ktorá tvorí významnú časť klientely známej značky pre výrobu a predaj kuracích špecialít. Na národnú identitu v Číne sa spoliehal pri svojej marketingovej stratégii už Starbucks, keď uviedol do predaja špeciálne hrnčeky s tradičnými čínskymi vzormi.
KFC chce vo svojich vybraných reštauráciách vystavovať okrem iného archeologické pamiatky, nájdené v mestách, kde stoja pobočky. V jednej budú vystavené napríklad bronzové artefakty z dôb vlády dynastie Šang v 2. tisícročí pred. n. l. Animované video na obrazovke by malo vysvetľovať, kde presne boli nájdené, kto ich vyrobil, a na aké účely slúžili. "Vieme, že 85 % zákazníkov KFC v Číne sú deti a mladí ľudia," uviedol riaditeľ Národného múzea Li Liusan. "Dúfame, že sa pri jedle môžu dozvedieť viac o čínskej kultúre."
Synonymum pre "západné jedlo"
Značka KFC má v Číne silné korene, prvú (trojposchodovú) pobočku otvorila v Pekingu v roku 1987. Patrila medzi prvých výrobcov rýchleho občerstvenia v najľudnatejšej krajine sveta. Dnes vlastní vo viac ako 1 100 mestách 5 tisíc pobočiek, a pred svojimi najväčšími konkurentmi má takmer dvojnásobný náskok. Franšízová sieť Starbucks má napríklad momentálne v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť celkovo cez 5 tisíc, čím by sa počet mal dorovnať. Aj McDonald’s chce svoju čínsku expanziu zrýchliť v tomto roku.
Americké fastfoodové značky ako KFC a McDonald’s predstavujú pre Číňanov synonymum pre "západné jedlo". A to z hľadiska kvality aj ceny. Pred 30 rokmi bol obed v KFC pre mnohých z nich luxusnou záležitosťou, ktorú si mohli dovoliť párkrát do mesiaca. Deti dostávali návštevu fastfoodov ako odmenu za výsledky v škole, a ešte do roku 2007 predstavovalo rýchle občerstvenie viac ako polovicu reštauračných podnikov v Číne. Posledných 10 rokov však ich obľuba v krajine pomaly klesá následkom rastúceho trhu a konkurencie.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.