Viac franšíz, vyšší zisk
Koncom roka 2016 spoločnosť YUM! Brands oznámila globálnu stratégiu, podľa ktorej by mali prejsť všetky reštaurácie KFC, Pizza Hut a Taco Bell do rúk franšízantov. Pri pohľade na koniec tretieho štvrťroku 2017 bola stratégia úspešná. 95 % reštaurácií prevádzkuje YUM! Brands prostredníctvom franšízového systému, v roku 2015 to bolo 77 %.
Od januára do konca septembra 2017 previedla spoločnosť YUM! Brands do rúk franšízantov 574 reštaurácií. Z toho 143 franšíz pôsobí pod značkou KFC, 245 patrí značke Pizza Hut a 186 k sieti Taco Bell. V poslednom štvrťroku 2017 previedla spoločnosť na franšízantov ďalších 209 reštaurácií, ktoré predtým vlastnila a prevádzkovala sama. Najviac pribudlo franšíz Taco Bell (91), nasledovalo KFC (72), tretia zostala tentokrát Pizza Hut (46).
Zlepšovanie štandardov siete a nárast ziskov
Rozšírený franšízový obchodný model by mal podľa YUM! Brands priniesť bezkonkurenčne vyššiu mieru rastu, výnosov i ziskov. S rastúcim podieľom franšízových reštaurácií sa vlastníkovi všetkých troch značiek totiž darí znižovať vlastné náklady a kapitálové investície či úverové záväzky. Na druhú stranu franšízy pre spoločnosť predstavujú stabilný zdroj ďalších príjmov, čo opäť vedie ku zvyšovaniu zisku YUM! Brands. I preto sa chce firma zamerať v budúcnosti na inovácie a zlepšovanie štandardov celej franšízovej siete.
Finančné výsledky za tretí štvrťrok 2017 ukazujú, že YUM! Brands je na správnej ceste k ďalšiemu rastu, tiež prevádzkový zisk vzrástol o 11 %. Okrem toho narástol počet nových reštaurácií, celkovo o tri percentá. Medzi významných partnerov YUM! Brands v strednej a východnej Európe patrí poľská AmRest Holdings SE. Nedávno padlo rozhodnutie, že AmRest prevezme tiež 42 reštaurácií KFC vo Francúzsku a do konca roku 2023 by tam mali vybudovať a sprevádzkovať ďalších 150 franšízových pobočiek.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Populárne na fóre
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT, PSYCHIC, MAGIC FORUM, BLACK MAGIC IN UK, BELGIUM - POTRAVINY A ZDRAVIE
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT,...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem