Pohostinstvo novej generácie

Licencie Easy Wine alebo Easy Beer mimo Lotyšska stoja približne 150 000 eur. Polovica z tejto hodnoty ide do podnikového softwaru a všetkého potrebného zariadenia pre bar a kuchyňu. Niektorí partneri využívajú tiež možnosti prenájmu zariadenia prevádzky.
21.02.2018
Koncepty Easy Wine a Easy Beer sú už niekoľko rokov atrakciou lotyšského hlavného mesta. Čo robí túto franšízu tak zvláštne?
 

Keď sa pred niekoľkými rokmi franšízový koncept EasyWine objavil v Rige, hlavnom meste Lotyšska, stal sa tento bar s reštauráciou tak populárny, že tvorcovia konceptu rýchlo vytvorili i alternatívu Easy Beer v podobe pivných barov. Riaditeľ spoločnosti Peterise Ozolse oznámil, že úspešný koncept plánuje uviesť čoskoro do prevádzky novú generácu formátov pre predaj whisky a miešaných koktejlov. "Easy Wine a Easy Beer sú inovatívne a plne funkčné koncepty, využívajúce inteligentné riešenia, ktoré zlepšia zákaznícky zážitok," hovorí Ozols.

Popularita značiek viedla k expanzii, v súčasnosti vedenie spoločnosti ponúka licencie podnikateľom po celej Európe. "Čo nás zásadne odlišuje od konkurencie, je že sme schopní svojim franšízantom zaručiť dobrý príjem a trvalý rast ich podnikania," zdôrazňuje Peteris Ozols. V čom je koncept inovatívny? Predovšetkým v platbách a objednávkach hostí v reštauráciách. Pri vstupe do lotyšských sietí reštaurácií značiek Easy Wine a Easy Beer obdrží každý zákazník špeciálnu predplatiteľskú kartu, ktorá obsahuje virtuálne peniaze. Zákazníci si môžu zakúpiť ľubovolný nápoj po naskenovaní karty na výdajnom automate, a až neskôr zaplatiť na pokladni.

Spokojní hostia i podnikatelia

"Najmenšie množstvo piva, ktoré si zákazník môže objednať v štandardnej reštaurácii, je 300 ml. Zákazník si nápoj kúpi a zaplatí, či už ho vypije, alebo nie. U nás má ale možnosť si naliať a nápoj najskôr ochutnať i v menšom množstve. To znamená, že si každý môže naplniť pohár pitím, ktoré mu bude chutiť," vysvetľuje generálny riaditeľ skupiny reštaurácií Peter Ozols. "Hosť platí až na konci večera pri odchode z reštaurácie. V praxi sa ukázalo, že tento spôsob platby výrazne podporuje výdaje. Zvyšujúce sa výdaje tiež zvyšujú zárobky," dodáva.

Easy Wine má v ponuke 60 druhov vín. "Náš koncept je príležitosťou ochutnať dobré a veľmi drahé víno i vďaka tomu, že si môžete natočiť iba jeden pohár. Naše výsledky ukazujú, že ľudia radi experimentujú a skúšajú nové možnosti," hovorí Ozols. Ponuka reštaurácií Easy Beer je ešte väčšia - až 200 druhov. „Koncept Easy Wine a Easy Beer je schopný dosiahnuť úspech v celej Európe. Je to unikátne, technologicky vyspelé, efektívne riešenie, firma je vedená veľmi skúseným tímom. Franšízoví partneri obdržia podrobný, vysoko sofistikovaný finančný model a silnú podporu vo všetkých oblastiach podnikania," potvrdzuje franšízový konzultant Juris Roganovs, ktorý sa podieľal na rozvoji značky a príprave na medzinárodnú expanziu.