19.02.2018

Starbucks útočí na Čínu

Starbucks našiel svoj podnikateľský raj. V Číne otvára až 2 franšízy denne. Do roku 2021 tam chce mať viac ako 5 tisíc kaviarní.

Americký kaviarenský franšízový koncept Starbucks masívne rastie v Číne. Podľa riaditeľky spoločnosti pre čínsky trh Belindy Wong značka otvára novú pobočku každých 15 hodín. V Šanghaji bola koncom minulého roka otvorená najväčšia kaviareň Starbucks spolu s prémiovou pražiarňou, ktorá má oproti pobočke v Seattli dvojnásobnú rozlohu - 2 700 štvorcových metrov. Bývalý riaditeľ Howard Schultz ju nazval Coffee Wonderlandom. Má najdlhší bar z pobočiek Starbucks, pult vyrábaný pomocou 3D tlačiarne, a celkovou kapacitou až sedem tisíc zákazníkov denne, ktorí majú v interiéri k dispozícii 500 ručne vyrábaných stoličiek.

Starbucks obslúži v Číne za týždeň 5 miliónov zákazníkov. Najviac ich chodí posedieť nad kávou popoludní, podľa vedenia firmy sa Číňania pomaly ale isto adoptujú na americký zvyk piť kávu aj na raňajky.

Starbucks má v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť viac ako 5 tisíc. Do 10 rokov sa pri takom vývoji stane Čína krajinou s najväčším počtom pobočiek Starbucks, a prekoná aj Spojené štáty. "Otvárame 500 nových kaviarní ročne, to číslo nie je pre nás tým najdôležitejším," uviedla pre stanicu CNBS Belinda Wong s tým, že prioritou zostáva pre značku budovanie vzťahov so zákazníkmi.

Príprava na pokles záujmu v Amerike

V Číne sieť Starbucks rastie rýchlejšie ako vo Spojených štátoch, kde zástupcovia značky očakávajú pokles trhu s kávou. Tržby firme rastú medziročne o osem percent, zatiaľ čo v USA len o tri. V Šanghaji má firma v súčasnosti v prevádzke 600 pobočiek, čo je už teraz najviac zo všetkých miest na svete. Zamestnancov láka Starbucks v Číne aj na ubytovanie, čím sa snaží vyjsť v ústrety mladým absolventom škôl bez skúseností.

Starbucks otváranie prémiových kaviarní v Šanghaji propagoval tiež pomocou čínskeho e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovať ochutnávku a nakupovať zrnkovou kávu. Spolu s lídrom internetového predaja v Číne chce Starbucks integrovať zákaznícke zážitky a skúsenosti do obchodnej prevádzky v reálnom čase. Príbeh spoločnosti v šanghajskej pobočke približujú okrem iného nápisy a značky na obrovskom dvojposchodovom medenom kotle, v ktorom sa na mieste praží čerstvá káva. Časť histórie si môžu hostia prečítať v priestorovom interaktívnom sprievodcovi na internete.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank