Starbucks útočí na Čínu

Starbucks obslúži v Číne za týždeň 5 miliónov zákazníkov. Najviac ich chodí posedieť nad kávou popoludní, podľa vedenia firmy sa Číňania pomaly ale isto adoptujú na americký zvyk piť kávu aj na raňajky.
19.02.2018
Starbucks našiel svoj podnikateľský raj. V Číne otvára až 2 franšízy denne. Do roku 2021 tam chce mať viac ako 5 tisíc kaviarní.
 

Americký kaviarenský franšízový koncept Starbucks masívne rastie v Číne. Podľa riaditeľky spoločnosti pre čínsky trh Belindy Wong značka otvára novú pobočku každých 15 hodín. V Šanghaji bola koncom minulého roka otvorená najväčšia kaviareň Starbucks spolu s prémiovou pražiarňou, ktorá má oproti pobočke v Seattli dvojnásobnú rozlohu - 2 700 štvorcových metrov. Bývalý riaditeľ Howard Schultz ju nazval Coffee Wonderlandom. Má najdlhší bar z pobočiek Starbucks, pult vyrábaný pomocou 3D tlačiarne, a celkovou kapacitou až sedem tisíc zákazníkov denne, ktorí majú v interiéri k dispozícii 500 ručne vyrábaných stoličiek.

Starbucks má v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť viac ako 5 tisíc. Do 10 rokov sa pri takom vývoji stane Čína krajinou s najväčším počtom pobočiek Starbucks, a prekoná aj Spojené štáty. "Otvárame 500 nových kaviarní ročne, to číslo nie je pre nás tým najdôležitejším," uviedla pre stanicu CNBS Belinda Wong s tým, že prioritou zostáva pre značku budovanie vzťahov so zákazníkmi.

Príprava na pokles záujmu v Amerike

V Číne sieť Starbucks rastie rýchlejšie ako vo Spojených štátoch, kde zástupcovia značky očakávajú pokles trhu s kávou. Tržby firme rastú medziročne o osem percent, zatiaľ čo v USA len o tri. V Šanghaji má firma v súčasnosti v prevádzke 600 pobočiek, čo je už teraz najviac zo všetkých miest na svete. Zamestnancov láka Starbucks v Číne aj na ubytovanie, čím sa snaží vyjsť v ústrety mladým absolventom škôl bez skúseností.

Starbucks otváranie prémiových kaviarní v Šanghaji propagoval tiež pomocou čínskeho e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovať ochutnávku a nakupovať zrnkovou kávu. Spolu s lídrom internetového predaja v Číne chce Starbucks integrovať zákaznícke zážitky a skúsenosti do obchodnej prevádzky v reálnom čase. Príbeh spoločnosti v šanghajskej pobočke približujú okrem iného nápisy a značky na obrovskom dvojposchodovom medenom kotle, v ktorom sa na mieste praží čerstvá káva. Časť histórie si môžu hostia prečítať v priestorovom interaktívnom sprievodcovi na internete.