Franšízy na sieti

V roku 2016 e-commerce dosiahla celkového podielu 8,7 % na maloobchode po celom svete, a každým rokom objem obchodov siete narastie o ďalších 20 %.
15.02.2018
Moderné podnikanie nie je vždy náročné, zarábať je možné aj iba vďaka notebooku. Franšízový e-shop ponúka nový český koncept Kiwicode, platbami po sieti sa zaoberá firma Paysera z Litvy.
 

Rozmýšľali ste niekedy o založení vlastného e-shopu? Jedinečnú príležitosť ponúka spoločnosť Kiwicode s.r.o., ktorá ako prvá v Českej republike prevádzkuje čisto internetový franšízový systém. Unikátny koncept poskytuje franšízantom všetko potrebné na prevádzku e-shopu, franšízant nemusí riešiť napríklad skladové zásoby, či účtovníctvo, na starosti má iba správu obchodu. Podnikať môže kedykoľvek a kdekoľvek na svete, na prevádzku franšízy Kiwicode mu postačí iba počítač a pripojenie na internet.

Ako celý systém funguje? Franšízant si sám vyberá tovar, ktorý bude predávať, a sám si zostavuje ponuku priamo na internetových stránkach. Centrála Kiwicode má v databáze tisíc produktov, kúpené tovary z e-shopu zasiela výrobca priamo zákazníkovi. Franšízant tak ušetrí na nákladoch za rozvoz tovaru, obchodovania sa sám osobne nezúčastní. Vďaka systému môže ponúknuť výhodné ceny s vysokou maržou. K dispozícii majú franšízanti kompletný manuál s informáciami o tom, ako pri obchodovaní postupovať. Jednorazový licenčný poplatok Kiwicode za franšízu je 11 750 eur, mesačný franšízový poplatok činí 4% z predaja.

Spoľahlivosť je nutná

Veľkým trendom e-commerce je mobilná prevádzka, veľká časť zákazníkov nakupuje prostredníctvom smartphonov. Tento trend sa snaží využiť firma Paysera. Medzinárodná finančná spoločnosť sa zaoberá prevodom peňazí, zmenárenstvom i elektronickými platbami už od roku 2004. Prepojuje technológie a bankové služby, a vytvára jednoduché a rýchle internetové platobné riešenia. Franšízanti majú prístup ku komplexnému systému riadenia celej spoločnosti, Paysera zaisťuje franšízantom systémovú integráciu a prispôsobenie služieb a infraštruktúry, či prístup k bankám.

Podnikanie v oblasti mobilných aplikácií je podmienené absolvovaním školení. Skôr ako technický talent a skúsenosti je v prípade franšízantov Eazi-Apps žiaduca ambiciózna osobnosť so záujmom o obchod.

"Udeľujeme exkluzívne franšízové práva iba jednému partnerovi v krajine. Paysera, rovnako ako každá iná finančná inštitúcia, má na franšízantov prísne požiadavky. Musia byť úspešnými podnikateľmi s bezkonkurenčnou povesťou. Spoľahlivosť je pre finančné inštitúcie nevyhnutná. Výhodou sú skúsenosti z právnej oblasti, financií, oceňujeme napríklad vlastné rozsiahle siete obchodných kontaktov a pozitívny prístup k moderným bankovým technológiám," hovorí riaditeľ spoločnosti Liudas Kanapienis. Vstupné investície sa odhadujú na asi 200 tisíc eur.

Na mobilný marketing sa špecializuje franšízová internetová značka Eazi-Apps z Leicestru, ktorá pôsobí už v 25 krajinách. Vytvára komplexné marketingové riešenia a poskytuje služby, ktoré zvyšujú predaj tovarov a viditeľnosť značky na trhu. Eazi-Apps je producentom a dodávateľom mobilných aplikácií a mobilných webových stránok. Svojim zákazníkom vie pomôcť tiež s efektívnym využívaním sociálnych sietí na podnikanie, či s podporou výskytu v internetovom vyhľadávaní. Franšízant pritom nemusí vedieť aplikácie vyrábať, stáva sa ich developerom.

E-shopom napríklad ponúka Eazi-Apps aplikácie pre objednávky a predaj cez telefón, či pre vernostné programy. Umožňuje tiež posielať textové správy (napr. o dodávke tovaru) priamo zákazníkom. Licencia pre obchodovanie s Eazi-Apps stojí jednorazovo 10 tisíc eur bez DPH. Každý franšízant dostane na starosť oblasť s približne 400 tisíc obyvateľmi, za jednu aplikáciu platia zákazníci okolo 5 000 eur. Ďalšie príjmy franšízantovi zaisťuje tiež servis, kedy sa musí postarať napríklad o aktualizácie aplikácií pre nové typy telefónov.