5 odborov pre franšízu 2018

Franšízové siete, ktoré sa zameriavajú na deti a vzdelávanie, patria vo franšízingu k najrýchlejšie sa rozvíjajúcim spoločnostiam.
Pondelok
12.02.2018
Akým podnikateľským odborom sa bude dariť vo franšízingu v tomto roku? V kurze je ázijská gastronómia a starostlivosť o vzhľad a krásu.
 

Ktoré odbory sú práve teraz vo svete najviac trendy? Aké značky sa zapíšu do pamäte zákazníkov až tak, že sa z nich stanú uznávané medzinárodné franšízové siete? Ktorým z nich sa podarí plánovaná expanzia v rámci svojej pôvodnej krajiny a ktoré úspešne porastú ešte ďalej? Vybrali sme 5 kategórií franšíz, pre ktoré by mal byť rok 2018 úspešným obdobím.

1. Ázijská gastronómia

V Spojených štátoch sú ázijské potraviny čo sa týka popularity stále na vzostupe, čo sa prejavuje tiež značným nárastom počtu franšíz, ktoré sa inšpirujú ázijskou kuchyňou. Patria medzi ne reštaurácie, špecializujúce sa na sushi, aj koncepty, ktoré miešajú americkú a ázijskú kultúru dohromady. Ešte pred 20 rokmi boli pritom takéto podniky skôr výnimočné, dnes patria medzi populárne gastronomické spoločnosti v USA stovky značiek s ázijskými špecialitami ako např. Flame Broiler, Ginger Sushi Boutique, Pho Ho, Maki-Mee, Thai Express a ďalšie.

U susedov v ČR je známy napríklad podnik Red Piranha v Brne, ktorý založila rodáčka z Brna Gabriela Rudolfsson potom, čo so svojim bývalým manželom zo Švédska precestovala svet a v Pakistane sa okrem iného zoznámila bližšie s tamojšou kuchyňou. Najviac inšpirácie nazbierala v Kambodži, Thajsku a Vietname. I napriek úspechom v Brne majiteľka firmy zatiaľ neplánuje otvárať franšízové pobočky, ak keď už dostala ponuku z Prahy.

2. Krása a starostlivosť o vzhľad

Na popularite stále viac získavajú i koncepty salónov krásy, kadernícke franšízové siete, barbershopy, či masáže a akupunktúra. V Amerike patrí medzi úspešné franšízové koncepty značky Amazing Lash Studio, Camille Albane Franchising, In-Symmetry Spa, J’adore, Palm Beach Tan, Seva Beauty, V’s Barbershop Franchise a ďalšie.

Tento odbor má niekoľko úspešných zástupcov tiež napríklad v Českej republike, medzi tie najznámejšie sa zaradila napríklad sieť salónov estetickej medicíny Amaryllis. Patrí sem aj unikátna sieť salónov s biosoláriami KiwiSun, ktorá vznikla pred 11 rokmi v Maďarsku a aktuálne sa snaží o expanziu u nás.

3. Detské vzdelávanie

Franšízové siete, ktoré sa zameriavajú na deti a vzdelávanie, patria vo franšízingu k najrýchlejšie sa rozvíjajúcim spoločnostiam. Rodičia si stále viac uvedomujú ako veľkým životným vkladom je pre ich potomkov vzdelanie a sú ochotní za tieto služby adekvátne zaplatiť. Medzi franšízami, ktoré sú práve na vzostupe, je možné nájsť koncepty, ktoré učia deti variť aj plávať, približujú im základy vedeckých odborov, či ich pripravujú na budúcu umeleckú dráhu. Príkladom sú spoločnosti ako Abrakadoodle, High Touch-High Tech, Kinderdance International, Young Rembrandts Franchise a veľa iných.

Hudobná škola Malý muzikant s autorskými pesničkami a hudobným vzdelaním pre predškolské deti má v ČR už 26 vlastných a 4 franšízové výukové centrá.

V našom Katalógu franšíz nájdete podrobné podmienky spolupráce so zahraničnými konceptmi ako Bricks for Kidz, Brick by Brick, Helen Doron English, Hocus a Lotus, 2plus2 škola matematiky, licenciu ponúka i nová česká značka Malý muzikant.

4. Zábava a odpočinok

Progresívne franšízy si vytyčujú svoj cieľ "iba" pobaviť verejnosť a pomôcť im pri relaxácii a odpočinku. Najčastejšou cieľovou skupinou sú v tejto kategórii opäť deti a rodiny s deťmi, pribúdajú tiež franšízy, ktoré sa orientujú na zábavu dospelých zákazníkov. Patria sem všetky interaktívne a únikové hry, lezecké steny, cestovné kancelárie, lodné či golfové kluby, zábavné centrá a parky a podobne. Túto kategóriu franšíz prezentujú napríklad značky ClimbZone Franchising, Cruise Planners, The Coop Franchise Group Rent, Motoped, X-Golf Franchise, Funtopia, Freedom Boat Club, Luv 2 Play, či Monkey Joe’s Parties & Play.

Jedným z lídrov v tejto oblasti je sieť trampolínových herní Sky Zone, ktorý ponúka licencie na podnikanie tiež u nás. Americký koncept stavia na myšlienke "fun fintess", teda ľudia všetkých vekových kategórií sa zároveň bavia a cvičia. Najväčšia sieť parkov s trampolínami má po celom svete viac ako 100 franšízových pobočiek. Z českých značiek sa zábavou zaoberá koncept Balony.eu, ktorý svojim zákazníkom ponúka vyhliadkové lety teplovzdušným balónom nie iba nad Českou republikou. Franšízanti sa môžu zároveň stať pilotmi balónov.

5. Fitness a wellness

Stále postupujúci trend zdravého chudnutia je zárukou úspechu franšízových konceptov, ktoré sa orientujú na pohyb a zdravé chudnúce procedúry. Trh v tejto oblasti rastie rok čo rok a zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa mal v dohľadnej dobe zastaviť. Obrovské telocvične ustupujú malým fitness klubom či sálam a dokonca i tzv. mobilnému domácemu tréningu, ktorému napomáhajú aj moderné technológie v podobe tréningových aplikácií. Menovať je možné napríklad značky Anytime Fitness, Baby Boot Camp, CKO Kickboxing, Fit4Mom, Hard Exercise Works, Honor Yoga, Jazzercise, Polestar Pilates Studio Franchise, Title Boxing Club a veľa ďalších.

Medzi úspešné franšízy v Česku patrí koncept fitness štúdií BodyBody, ktorý sa orientuje na náročnejšiu klientelu. Celosvetovo rozšírený fitness systém využíva pri osobnom tréningu tzv. EMS prístroje, ktoré vďaka elektrickej stimulácii posilňujú svaly účinnejšie ako samostatné cvičenie. Do oblasti wellness je možné zaradiť úspešné franšízové siete, ktoré sa zaoberajú diétami a jedálnymi návykmi svojich klientov. Ich počet neustále rastie, patrí medzi ne napríklad Svet zdravia, Naturhouse, Fitness food menu či It’s my life!