Zdravá gastronómia z Česka
Fitness Food Menu je česká franšízová sieť, ktorá sa špecializuje na zdravú výživu. Jej cieľom nie je iba redukcia váhy, ale i správne stravovanie pomocou zdravých surovín. V Česku má už 14 výrobných miest distribuujúcich produkty do 70 miest, na Slovensku 6 výrobných miest s distribúciou do 25 miest, v Nemecku jednu výrobňu pokrývajúcu 3 mestá a v Maďarsku jednu výrobu pre 3 mestá. Ku konca roka sa výrobne špecializovali na vianočné koláče, ktoré firme každoročne privedú nových zákazníkov a zvyšujú zisky v dobe mimo hlavnej sezóny.
V ČR značka ponúka momentálne franšízové licencie na svoje prevádzky v Znojme, Třebíči a Brne. "Radi by sme postupne zachovali iba jednu vlastnú malú prevádzku, a zvyšok vlastných pobočiek predali franšízantom, a to vrátane našich verných zákazníkov," hovorí majiteľ Fitness Food Menu Tomáš Volf. Jeho spoločnosť vznikla na báze rodinného podniku pred siedmymi rokmi, vlastné pobočky spolu s výrobňami úspešne fungujú už viac ako 5 rokov.
Obchodná zdatnosť víťazí nad skúsenosťami z gastro prevádzok
I preto v prípade ich predaja bude cena za vstupný poplatok do siete navýšená o hodnotu ziskov za obdobie 2 až 3 rokov, ktoré podľa odhadov centrály príslušný región generuje. V západných Čechách je podľa Volfa pre nových franšízantov voľná tiež oblasť v okolí Karlových Varov. "Oceňujeme kvalifikáciu, preto vyberáme uchádzača so skúsenosťami z dvoch oblastí, ktoré spájajú náš produkt, a tým je gastronómia a fitness," hovorí Volf s tým, že dôležitejšia je skúsenosť či vzdelanie v oblasti zdravej výživy ako v gastronómii. Centrála je však ochotná a schopná nových franšízantov aj jej zamestnancov v oboch oboroch zaškoliť.
Fitness Food Menu sa darí v posledných dvoch rokoch aj vďaka expanzie na zahraničné trhy. Aktuálne pripravuje otvorenie novej franšízy v Drážďanoch, a súčasne skúšajú nový spôsob predaja fitness pokrmov v bistrách namiesto obvyklej donášky domov. Prioritou pre českú centrálu zostáva naďalej tiež poľský trh, kde sa jednania preťahujú kvôli legislatíve, a do hry podľa Volfa stále môže vstúpiť i ďalší záujemca o masterfranšízovú licenciu v Poľsku.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.