Najlepšie franšízy sveta 2017
Ktoré franšízové siete ovládli globálny trh v roku 2017? Ktoré firmy patria medzi najväčších hráčov v Amerike a na svete? Magazín Entrepreneur každoročne vyhlasuje TOP 500 svetových franšíz, berie pritom v úvahu medziročný percentuálny nárast franšízových značiek aj aktuálny počet ich franšízových pobočiek. V roku 2017 sa takmer po 10 rokoch vrátila na prvé miesto americko-japonská sieť predajní 7-Eleven, ktorá má po celom svete 60 tisíc franšíz. Denne otvorí kdekoľvek na svete až 6 nových prevádzok. Vyniká nízkymi cenami v rámci svojej maloobchodnej ponuky a vďaka veľkoobchodnej činnosti tiež výhodnými maržami na tovary pre franšízantov.
Spoločnosť 7-Eleven vznikla v roku 1927 v Texase. Obchody typu convenience store v sieti 7-Eleven majú otvorené 24 hodín denne, a ponúkajú alternatívu veľkých supermarketov, vďaka ponuke občerstvenia ale konkurujú i typickým fast-foodom. Napriek tomu podľa hodnotenia zodpovedajú i tým najprísnejším kritériám pre modernú franšízovú sieť začiatku 21. storočia. Výhodou značky je snaha vyjsť v ústrety predovšetkým aktuálnym potrebám zákazníkov, skvelé služby ale poskytuje tiež svojim franšízantom. Vďaka využitiu moderných technológií a značným úsporám v rámci celého obchodného systému sa jej darí podporovať rast vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí.
30 šálok kávy za sekundu
Na druhom mieste skončil McDonald’s s 36 tisícmi pobočiek po celom svete. V minulom roku sa fast-foodovému gigantu podarilo prekonať pokles predaja z predchádzajúcich rokov. Z týchto dôvodov napríklad firma ohlásila predaj kuracieho mäsa výhradne bez obsahu antibiotík, z pokrmov odstránila konzervačné látky a umelé prísady, a celkovo rozšírila ponuku v dennom menu. Zákazníci značku odmenili nárastom tržieb v 1. štvrťroku 2017 o viac ako 6 percent. McDonald’s patrí podľa hodnotenia medzi firmy, ktoré ponúkajú svojim franšízantom v rámci obchodovania maximálnu možnú podporu a pomoc.
Tretia najlepšia franšízová sieť sveta je americká značka Dunkin’ Donuts, ktorá má 12 tisíc franšíz. Franšízové kaviarne s ponukou šišiek a ďalších špecialít strojnásobili v roku 2017 svoj rast, a to tiež na medzinárodnom poli. Prispelo k tomu okrem iného zníženie licenčných poplatkov pre franšízy. Pokiaľ podpíšu zmluvy na otvorenie 5 pobočiek Dunkin’ Donuts, dostávajú až 20% zľavu. Dunkin Donut’s predá po celom svete za jedinú sekundu 30 šálok svojej značkovej kávy.
Medzi najlepších 10 franšíz sveta patrí tiež sieť 67 tisíc fast-foodov Dairy Queen. Zrýchlila svoj rast v zámorí, a získala ďalší priestor pre svoju expanziu v Kórei, Karibiku, Európe a Latinskej Amerike. Kladie dôraz na podporu a propagáciu značky, a získanie dostatočných zdrojov pre fungovanie jednotlivých franšízových reštaurácií. Partnerskú spoločnosť hľadá Dairy Queen dlhodobo tiež v Českej republike. Detailné podmienky spolupráce nájdete v našom Katalógu franšíz.
Prečítaj články
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Najväčšie európske hotelové siete stále častejšie využívajú na rozvoj franšízing. Zameriavajú sa na lokálnych partnerov, ich široký okruh kontaktov a znalosť prostredia.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...