07.12.2017

Víno, ktoré má štýl

Franšízová sieť Víno Hruška sa tento rok rozrástla o 4 nové franšízy, dve z toho otvorila vinarská spoločnosť z Blatničky v Prahe.

Na špičkové moravské i zahraničné vína sa špecializuje franšízová sieť Víno Hruška. Tento rok otvorila už 4 nové franšízy, a jednu vlastnú vinotéku. Dve nové franšízy sa nachádzajú v Prahe. Celkovo pod značkou Víno Hruška funguje po celej krajine 19 franšízových pobočiek, a 8 vlastných. Mottom spoločnosti pre výrobu a produkciu tých najlepších moravských odrodových vín a cuvée, je "Víno, ktoré chutí". Špecialitou sú dizajnové darčekové kazety a personalizované darčeky.

Foto Víno Hruška

Víno Hruška sa rozširuje cez franšízy už 10 rokov, svoje odrodové vína a cuvée francúzskeho typu ponúka už v 27 vinotékach.

Ďalšie franšízy má v pláne Víno Hruška otvárať až budúci rok. Hľadá preto franšízantov predovšetkým v okolí Jičína a Plzne, ale nebránia sa ani ďalším oblastiam aj na Slovensku. Vinotéky, reštaurácie a vinné bary musia byť dostupné pre peších zákazníkov, ale tiež pre cestujúcich, ktorí zastavujú na krátky nákup. Osvedčené sú lokality umiestené okolo frekventovaných miest, svojich zákazníkov si nájdu tiež prevádzky v pokojných a obytných zónach. Podľa typu franíšízy je nutná prevádzka s velikosťou 50m​2, 100m2 a nad 100m2.

Obchodný talent je najdôležitejší

"Náš ideálny franšízant ovláda trochu IT, má už skúsenosti s gastronómiou a asi najdôležitejší je obchodný talent," hovorí projektový manažér Michal Morrison s tým, že pokiaľ je franšízant nadšený do svojej práce, môže byť i laikom v oblasti vinárstva. Franšízanti značky Víno Hruška platia licenčný poplatok vo výške 10 000 Eur, ročný prevádzkový a marketingový poplatok 1 000 Eur, a zmluvy sa uzatvárajú na 5, 10 a 20 rokov. Franšízanti musia počítať i s ďalšími investíciami do zariadenia predajne a naskladnenia tovaru, ktorého výška sa liší podľa veľkosti príslušnej prevádzky.

Štylizáciu každej vinotéky franšízor rieši vždy v spolupráci s dizajnérom, novým franšízantom sľubuje podporu i pri výbere vhodného typu prevádzky, miesta a priestorov. K dispozícii majú tiež poradenstvo a zdieľané know-how prostredníctvom obchodných manažérov a prevádzkovej príručky, vlastnej pokladne, prevádzkový a objednávkový systém, a pripojenie k zákazníckemu vernostnému programu. Personál vinoték a vinných barov absolvuje vždy zaškolenie od degustátorov a sommeliérov. Víno Hruška podporuje tiež rozvoj sociálnych sietí, a svojim franšízantom ponúka tiež poradenstvo v oblasti firemných zakáziek a reklamných služieb.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Víno, ktoré má štýl

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank