18.09.2017

Ako vyberať franšízora?

Pri rozširovaní franšízovej siete je jednou z najdôležitejších osôb franšízor, ktorý by mal pôsobiť podobne ako športový trenér.

Franšízor je vlastníkom ochrannej známky a značky franšízovej siete, ktorý sám otestoval podnikateľský zámer a preukázal jeho rentabilitu. Veľa nových franšízorov býva prekvapených z konkurencie, ktorá panuje medzi franšízovými sieťami v daných lokalitách. Od marketingu miestnych podnikov sa ich pole pôsobnosti rýchlo presúva na úroveň veľkých národných i globálnych spoločností. Majú veľké výhody vrátane povedomia a dôvery spotrebiteľov, veľkých marketingových rozpočtov a skúsenejšieho tímu. Dobrou správou je, že všetci niekedy začínali, a franšízoví inovátori majú v súčasných podmienkach veľkú šancu na trhu uspieť, pokiaľ budú hrať podľa pravidiel a so správnymi kartami, teda ľuďmi.

Skúsení franšízoví ​​a obchodní trenéri pomôžu rastúcej značke prekonať výzvy a problémy. Každý skvelý športovec má skvelého trenéra, najdôležitejšia je preto voľba správneho franšízora. Majiteľom franšízových sietí ponúkame niekoľko tipov, ako pri výbere franšízora neurobiť chybu . Ani tá najlepšia rada na svete nepomôže, pokiaľ sa ňou nikto neriadi. Zvážte vždy preto dopredu, či je vaša firma a franšízanti vo fáze, kedy je ich "tréning" zo strany franšízora vôbec možný. Rovnako ako športovci, i franšízanti by sa pod vplyvom franšízora mali postupne zlepšovať a vylaďovať svoje schopnosti. Najdôležitejším faktorem je - rovnako ako v športe - ochota spolupracovať a nasledovať trenéra.

Vyhnite sa tým, ktorí s vámi súhlasia

Trenér, ktorý s vami vždy súhlasí, nemusí byť úspešný. Jeho pôsobenie bude skôr neúčinné, v horšom prípade môže pre vašu fitmu znamenať dokonca hroziace nebezpečenstvo. Hlavným prínosom trenéra musí byť vždy úprimná, a niekedy i horšie prijateľná reflexia a rady.

Uistite sa, že váš tréner má vlastný systém a štýl

Dobrý trenér (franšízor) prinesie vašej spoločnosti mnoho výhod, vrátane rozsiahlych skúseností z odboru a reálného plánu na firemný rozvoj. Trenér je viac než poradca, ktorý počúva a múdro hovorí. Veľký trenéri majú vypracované rozsiahle herné plány, ktoré slúžia ako základ ich vlastného štýlu trénovania.

Stanovte systém na meranie výkonnosti

Jedným z hlavných prínosov vzťahu franšízora s franšízanta je prehľad o tom, čo vo vnútri siete funguje, a čo nefunguje, a je potrebné zlepšiť. Ukazovatele výkonnosti jednotlivých franšíz a franšízantov, rovnako ako celej siete, by preto vždy mali byť neoddeliteľnou súčasťou tréningového plánu franšízora. Niekde meria návštevnosť pobočiek, inde sa riadi tržbami, ďalšie spoločnosti vymýšľajú vlastné meriace a porovnávacie systémy.

Snažte sa vždy o dlhodobú spoluprácu

Implementovať, merať a upravovať, to sú základné piliere silné stratégie rastu v podnikaní. Dokonca i tie najlepšie stratégie začnú ale vykazovat výsledky až s odstupom času. Najmä, ak je úlohou franšízora zavádzať v systéme zmeny a úpravy, ktoré sa majú dotknúť celej franšízovej siete. Správne a dlhodobé vedenie franšízantov a prevádzka celého systému býva najdôležitejším faktorom úspechu vášho franšízového podnikania, ktorý zaistí tiež návratnosť vložených investícií.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Ako vyberať franšízora?

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank