Franšízanti musia byť húževnatí a vytrvalí
Ako sa vašej firme darí v roku 2017? Koľko ste tento rok otvorili pobočiek a koľko sa ich chystáte otvoriť?
Otvorili sme práčovne Quickwash Hrabovka v Ostrave-Hrabovke a Quickwash Beroun. Koncom leta sa chystáme na slavnostné otvorenie pobočky v Karlových Varoch a tiež v Prahe. Ďalej máme rozjednaných niekoľko ďalších projektov, ale tie sú zatiaľ vo veľmi ranej fáze.
Ako by mal vyzerať ideálny záujemca o vašu franšízu? Čo mu nesmie chýbať a čo naopak mať nemusí?
Mal by to byť človek s nadšením a zapálením pre tento projekt. Mal by byť tiež dostatečne húževnatý a vytrvalý, pretože zriedenie práčovne vyžaduje dosť veľkú angažovanosť zo strany investora. Kandidát musí byť schopný najsť priestory, ktoré budú vyhovovať marketingovo a tiež technicky.
V oboch smeroch sme pripravení pomôcť. Vyhodnotíme dané miesto z hľadiska polohy aj z hľadiska či spĺňa technické predpoklady pre prívod médií, možnosť inštalácie odvetrávacieho systému pre sušičky a pod. Je teda potrebná intenzívna komunikácia s majiteľom priestorov, projektantami a odbornými firmami. Nie každý kandidát je pripravený projektu venovať dostatočné nasadenie.
Nesmieme tiež zabudnúť na kapitálové zaistenie projektu. Napriek tomu, že sme schopní ponúknuť financovanie nákupu technológie, čo predstavuje hodnotu okolo 36 tisíc eur, kandidát si musí byť schopní obstarať prostriedky na technickú úpravu miestnosti a na preklenutie počiatočného obdobia, než práčovňa získá dostatočný počet zákazníkov pre ziskovú prevádzku. Toto obdobie je odlišné v rôznych mestách a mestských lokalitách a môže trvať od niekoľkých mesiacov až napríklad rok.
Aká je priemerná návratnosť vstupnej investície vašej franšízy?
Návratnosť je veľmi závislá práve na lokalite. Všeobecne môžeme povedať, že návratnosť na dobrom mieste v Prahe sa pohybuje okolo 2 rokov, v ostatných mestách zasa v závislosti na mieste a tiež v závislosti na schopnosti investora priniesť do svojej práčovne zákazníky to môže byť 3 až 5 rokov.
V čom si myslíte, že spočívá úspech vašich pobočiek a celého konceptu?
Poveda by som, že úspech do istej miery závisí na schopnosti ponúknuť zákazníkovi službu, ktorá donedávna na našom trhu chýbala, ale zároveň vo vysokej kvalite. Prostredie práčovne musí byť čisté, svetlé, prívetivé, proste také, aby sa zákazníkom páčilo k nám prísť. Veľkú úlohu hrá tiež, aby sa zákazník cítil v pohode, že obsluhu strojov zvládne a nebol v strese, že niečo pokazí. Na to slúži prepracovaný systém instruktážnych tabulí a návodov. V niekterých práčovnňách máme buď permanentne alebo určitú časť dňa obsluhu, ktorá zákazníkom ochotne poradí, ako postupovať.
V čom je vás franšízový koncept výnimočný a ako bojujete s konkurenciou?
Výnimočnosť nášho konceptu vidíme v tom, čo môžeme ponúknuť investorovi a tiež zákazníkovi, ktorý našu službu využívá. Všeobecne v smere k investorovi by som vyzdvihol našu pripravenosť na intenzívnu komunikáciu a pomoc investorovi s prípravou celého projektu a v tesnej spolupráci po celú dobu vzťahu, teda nie iba do otvorenia, ale i v priebehu normálnej prevádzky práčovne.
V smere k zákazníkom vidím našu výhodu v ponuke prvotriednej služby, čistého a prívetivého prostredia prevádzok a v ochote a trénovanosti personálu, ktorý so zákazníkmi prichádza do styku. V mnohých prevádzkach ponúkame doplnkové služby, ako napr. službu Drop-off, kedy zákazník, ktorému sa nechce čakať v práčovne, až sa mu prádlo vyperie a vysuší, môže ho dať na starosti obsluhe, ktorá to urobí za neho.
Máte konkrétne dlhodobé plány s českým trhom?
Z dlhodobého hľadiska máme v pláne rozširovať našu sieť značkových samoobslužných práčovní v Českej republike a na Slovensku, a zároveň neustále pracovať na zdokonalovaní služieb, ktoré poskytujeme zákazníkom v súčasných prevádzkach.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.