Pre hamburger s telefónom

Streda
23.08.2017
Závody medzi najväčšími reťazcami fastfoodov o objednávky cez mobil vyhráva Burger King. Porazí svojho najväčšieho rivala McDonald’s?
 

Americký reťazec rýchleho občerstvenia Burger King testoval technológie pre mobilné platby od minuloročného decembra v reštauráciách v Miami, čoskoro ich podľa tlačovej správy zavedie ďalej, uviedol prezident Jose Cil podľa agentúry Bloomberg. Firma sa začína pripravovať pre zavedenie tejto služby dokonca v celých Spojených štátoch do niekoľkých mesiacov.

McDonald’s plánuje svoju celoštátnu americkú premiéru mobilných platieb na konca roka, čo bol zrejme tiež impulz pre Burger King k urýchleniu príprav na vlastný systém objednávok cez smartphone.

Súťaž o technologické prvenstvo je ďalšou kapitolou súperenia medzi výrobcami hamburgerov. Zatiaľ čo napríklad celosvetový kaviarenský franšízový reťazec Starbucks mobilné platby umožňuje už dlhšiu dobu, fast-foodové reťazce sa momentálne snažia svoju niekoľkoročnú stratu v tomto smere dohnať. Starbucks má vďaka vernostným programom a akciám viac ako 13 miliónov registrovaných zákazníkov.

Táto hra je o veľa

Aplikácia, ktorá umožní objednávky prostredníctvom mobilného telefónu, by mala pomôcť spoločnosti Burger King vybudovať tesnejšie väzby so zákazníkmi, povedal Cil. „Naši hostia s nami chcú komunikovať a preto hľadáme pohodlný spôsob, ako im tento dialóg umožniť,“ uviedol. Podobne ako Burger King, tiež McDonald’s chce zaistiť svojim zákazníkom "bezproblémové a väčšie pohodlie". Hostia si budú môcť jedlo objednať a zaplatiť už cestou do reštaurácie, na pokladni si ho potom iba vyzdvihnú.

K mobilným platbám sa pridružujú samozrejme tiež vernostné programy a ďalšie pridané služby, ktoré majú stále náročnejších hostí udržať pri hamburgeroch a hranolkách. V hre je skutočne veľa pre všetky zúčastnené firmy. Spoločnosť Burger King sa tento rok pustila do tvrdého boja o každého zákazníka. Celý trh s rýchlym občerstvením sa mení a firmy začínajú vsádzať na všetky možné zľavy a špeciálne akcie. McDonald’s chystá okrem iného modernizáciu a vylepšenie svojich franšízových pobočiek v rámci tzv. zážitku budúcnosti.​