Empatie ako základný kapitál
Novodobá Sanitka poskytuje sociálne služby seniorom a chorým, a napriek tomu, že má v názve slovo sanitka, nie je zdravotníckou firmou. "Sme skôr senior taxi," vysvetľuje konateľka Dita Freibergová. Sociálne podnikanie všeobecne je momentálne po celej Európe vrátame SR na vzostupe. Dôvodom je i skutočnosť, že štát v tomto smere už negarantuje a neposkytuje také množstvo starostlivosti ako tomu bývalo. Voľné pole pôsobnosti tak dostali v sociálnych službách a podpore súkromníci. Základnou podmienkou pre spoluprácu s Novodobou Sanitkou je podľa jej konateľky už z podstaty veci empatia pri práci so seniormi.
Chýbať uchádzačom o licenciu nesmie určite ani základný kapitál, vstupný poplatok sa pohybuje medzi 50 a 100 tisícami českých korún podľa veľkosti zverenej oblasti. Zo svojich zdrojov musí franšízant ale napríklad financovať nákup úžitkového automobilu, ktorým bude klientov dopravovať na určené miesto. To musí mať napríklad bielu farbu, a mal by to byť aspoň pick-up, či menšia dodávka. Spoločnosť v túto chvíľu hľadá nových franšízantov vo všetkých doteraz neobsadených oblastiach Česka i Slovenska tak, aby službami pre seniorov a chorých pokryla územie oboch štátov.
Skúsiť si prácu so seniormi
Súčasne Novodobá Sanitka ponúka (podobne ako skôr v prípade Slovenska) master-franšízové licencie pre rozvoj a tvorbu obchodnej siete v ďalších európskych krajinách, najmä v Poľsku či Maďarsku. Dlhodobo ponúka potenciálnym investorom tiež možnosť spoluúčasti na vedení a riadení celého projektu. Spôsob a výška investície sa pritom riadi prínosom konkrétneho investora pre celý franšízový systém. Rovnako ako v prípade ďalších franšízových firiem, i v Novodobej Sanitke dávajú ale prednosť skôr záujemcom, ktorí chcú franšízu tiež sami prevádzkovať, a nechápu ju iba ako finančnú investíciu.
"Franšízant by si mal prácu so seniormi minimálne vyskúšať. Nie je potrebné zdravotnícke vzdelanie, nestanovujeme ani žiadne ďalšie špeciálne podmienky. Je nutné si ale uvedomiť, že náš biznis je špecifický, a základom je pre nás komunikácia s okolím vo firme i mimo nej," hovorí Freibergová s tým, že franšízant nemusí nakoniec ani sám šoférovať sanitku. Môže mať samozrejme vlastných zamestnancov i šoférov. "Vždy záleží na konkrétnych ľuďoch. Podľa našich skúseností je reálna návratnosť vstupnej investície asi jeden rok, pri väčšom obrate ju ale je možné dosiahnuť i skôr," dodáva Dita Freibergová.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.