Vďaka franšízam naša značka silnie

Našim franšízantom ponúkame skvelý základ pre ich úspech. Z pohľadu obchodného máme unikátny produkt, z pohľadu značky máme skúsenosti a tradíciu, a z pohľadu zákazníka máme dobré meno. Za posledných desať rokov sme viac ako strojnásobili rozlohy našich viníc.
Pondelok
12.06.2017
Víno Hruška sa rozširuje cez franšízy už 10 rokov, svoje odrodové vína a cuvée francúzskeho typu ponúka vo viac ako 20 vinotékach. Nie iba o víne hovoril obchodný riaditeľ Martin Mikeska.
 

Ako dlho sa vaše firma rozširuje prostredníctvom franšíz, a prečo ste sa rozhodli pre tento spôsob expanzie?
Značka Víno Hruška vsadila na kvalitu svojich vín a produktov. Od roku 2007 sme vybudovali vlastnú distribučnú sieť partnerských a franšízových vinoték s cieľom čo najviac uspokojiť požiadavky našich zákazníkov priamou cestou. Naša sieť umožnila priniesť zákazníkovi čo najvyššiu kvalitu a hodnotu našich produktov, ktorá nie je krátená maržami veľkoobchodov či retailu. Keď zákazník vstúpi do našej vinotéky, vie, že všetky vína v našej ponuke sú špičkovej kvality a žiadnou voľbou vlastne nemôže "šliapnuť vedľa".

Franšízová sieť ako celok nám otvorila tiež možnosti budovania silnej značky a tvorby regionálnej exkluzivity na predaj našej značky. Naše vína a ďalšie produkty nekúpite v žiadnom supermarkete, ale výlučne v našich vlastných vinotékach, franšízach a partnerských gastro, spa a hotelových zariadeniach.

Čo vašu značku najviac charakterizuje? Čo je pre ňu typické?
Tvorba vína začína už vo vinici, do každého hrozna vinné révy sa prejaví unikátny terroir, v našom prípade prostredie úpätia Bielych Karpát. O svoje vinice sa staráme v maximálnej možnej miere. Vďaka vyššej nadmorskej výške, počasiu, ale hlavne južným vetrom - naše vinice netrpia plesňami. Preto sme znížili v porovnaní s konvenčnými vinármi podiel chemických postrekov na menej ako polovicu.

Naše organické vína a vinice majú všetky predpoklady pre označení BIO. Spracovanie hrozna prebieha šetrnými technológiami, kedy nedochádza k drteniu stopiek, ani zrniek v hroznách. Do chuti vína sa tak nedostávajú žiadne negatívne látky. Zásadne odmietame akékoľvek doplňovanie taninov, konzervantov alebo enzýmov. Pri výrobe vína používame technológie riadeného kvasenia, pritom však je brané v úvahu samotné víno, ktoré svojou chuťou, vôňou a kondíciou napovedá, kadiaľ má vinár pri tvorbe vína ísť.

Vyšší podiel prírodných kyselín v našich vínach udržuje víno dlhodobo vo vynikajúcej kondícii. Túto sviežosť a ovocnosť vína u vybraných bielych a ružových odrôd podporujeme špičkovou technológiou fľaškovania so zavedením šraubovacích uzáverov, ktoré zachovávajú prvotnú chuť a vôňu mladých vín až dva roky. Pre potlačenie viac ako desiatky škodlivých zlúčenín ovplyvňujúcich kvalitu ročníkových bielych a červených vín využívame kvalitné korkové uzávery, s technológiou mikrosféry. Rovnako všetky typy fľašiek pre naše vína sú vyberané predovšetkým s ohľadom na čo najvyššiu kvalitu uchovávaných vín.

Pokiaľ by som mal zhrnúť do jedného slova všetko to, čo našu značku charakterizuje, bola by to jednoznačne kvalita. Naším mottom je "Víno, ktoré chutí" a tento slogan bez výhrady naplňujeme. Bohužiaľ historicky malo veľa ľudí predstavu o víne ako o niečom, čo môže byť kyslé a pije sa iba občas. Lenže pokiaľ sa bavíme o reálnom víne, nie tom vyrobenom na cenu, tak je situácia iná. Víno je liek, víno sa pije na radosť a spokojnosť, pri víne sa spieva a tancuje. To je charakterom nášho vína a celého nášho kraja, malebného moravského Slovácka.

Vinárstvo má v Čechách a na Morave tradíciu, čo vás odlišuje od konkurencie? V čom ste výnimoční?
Na začiatku nášho podnikania sme si položili dve jednoduché otázky, jednu pre sebe ako zákazníka: "Kedy naposledy ste pili dobré a lacné víno?" a druhou pre seba ako pre podnikateľa: "Chceme tvoriť kvalitné a špičkové vína, alebo vyrábať lacný alkohol?" Sú to totiž dve úplne rozdielne cesty a nedá sa ísť po oboch naraz. Každý vinár, ktorý tvorí krásne vína, nikdy lacné víno nevytvorí a do supermarketu ho nepredá. To je bohužiaľ častým dôvodom, prečo veľa menších vinárov končí. Tí šikovnejší radšej predávajú zákazníkovi priamo z vinnej pivnice. My sme v našom modeli podnikanie predĺžili prostredníctvom franšízovej siete a pomyselné vráta našej pivnice sme otvorili až k zákazníkovi a zamerali sme sa na radosť z vína, a na víno ako darček samotné. Naša výroba a chránená dielňa dokáže vytvoriť prekrásne, originálne a hodnotné darčeky a darčekové kazety pre zákazníkov i korporátnu klientelu.

Čo všetko by mal poznať a mať potenciálny nový franšízant Vína Hruška?
Potenciálny záujemca, franšízant, by mal byť schopný prijať filozofiu nášho podnikania, mať v hlbokej úcte zákazníka a mal by mať rád víno. Snáď slovo bon vivant by bolo na mieste.

Je nevyhnutné odborné vzdelanie vo vinárstve alebo inom smere?
Samozrejme máme vlastný systém vzdelávania v odbore, máme špičkových sommelierov a enológov, ponúkame odborné kurzy o víne, vinárstve a tiež obchode. Každá skúsenosť je iste vítaná.

S čím mávajú v začiatkoch vaši franšízanti najväčšie problémy? Ako prípadné problémy riešite?
Nemyslím, že by sa dalo niečo označovať za problémy. Určite ale ladíme prevádzku predajne, organizáciu prevádzky, marketing a komunikáciu so zákazníkmi. V týchto oblastiach ponúkame poradenstvo i pomoc našich manažérov.

Rodinné vinárstvo VÍNO HRUŠKA buduje svoj úspech značky na partnerstvo a o nadštandardných vzťahoch, hovorí Martin Mikeska (uprostred).

Kontrolujete nejakým spôsobom pravidelne prevádzku všetkých 15 franšíz?
S našimi partnermi sme v úzkom kontakte, budovanie franšízovej siete, rovnako ako budovanie vzťahov k zákazníkom, je výsledkom spoločného úsilia.

Ponúkate niekoľko druhov konceptov, ktorý je volený franšízantami najčastejšie? Poznáte dôvod ich voľby?
Oba základné koncepty sú overené praxou a formované dopytom zákazníkov. Koncept "Vinotéka a darčeková predajňa" je zameraná na zákazníkov, ktorí vína či delikatesy nakupujú s tým, že si ich chcú užiť na akcii s priateľmi alebo na domácu pohodu.

Druhý koncept "Vinotéka a vinný bar" je naopak zameraný na predaj vín s posedením, kedy si zákazník môže objednať služby navyše, napríklad ochutnávku so sommelierom, firemný večierok či rodinnú oslavu. V každom obchodnom modely ale predávame celé portfólio vín a to vrátane sudových, sprostredkujeme objednávku a vydanie akejkoľvek zákazky, delikates, darčekov a darčekových kaziet.

Ako veľké mesto podľa vašich skúseností "uživí" jednu vinotéku? Existujú iste rozdiely v lokalitách, kde máte najviac verných zákazníkov?
Neexistujú žiadne jednotné meradlá. Je to skôr o tom, koľko zákazníkom dokážete naše produkty ponúknuť, osem z desiatich zákazníkov sa do našich vinoték vracia späť. Pre naše víno cestujú zákazníci z okruhu 30 kilometrov. Našimi zákazníkmi nie sú len koncoví spotrebitelia kvalitných vín, ale pre náš reklamný program tiež firemní zákazníci, neziskové organizácie i iné inštitúcie. Trh si vždycky nájde cestu.

Pre aké miesta a oblasti konkrétne momentálne hľadáte nových franšízantov?
Radi by sme sa pozreli do Plzne, Tábora a veľa iných miest, samozrejme nie nutne v tomto poradí. Platí, že hľadáme tri až maximálne päť nových partnerov, a chceme byť dobre pripravení na sezónu september až december, kedy budeme začínať burčiakom, svätomartinskými a mladými vínami, bielymi vínami, rosé a po novom roku vínami červenými. Príďte naše vína ochutnať na festivaly, akcie či do našich vinoték a franšíz. Všade vás bude čakať dobrá nálada a príjemný zážitok.


Populárne na fóre