10.04.2017

Šikovní franšízanti vždy uspejú

Salón na bielenie zubov s maďarskou značkou Smilepoint je možné prevádzkovať aj na 6 m2. O tom, že na podnikanie stačí iba kreslo, hovoril marketingový riaditeľ Roman Vodrážka.

Franšízový koncept Smilepoint sa začal rozvíjať minulý rok, rastie od tej doby o vaše služby záujem?
Záujem zo strany zákazníkov o túto službu neustále narastá, často sa stane, že ľudia dopytujú služby na miestach, kde ešte nemáme pokrytie, a v dosahu ani jednu pobočku. Naša firma bola založená v roku 2015. Ako sa ukázalo, najatraktívnejší je pre podnikateľov koncept Smilepoint vďaka poplatku, ktorý je veľmi nízky, určite bezkonkurenčný. Dopyt po našich službách narastá, a my by sme radi všetkých potenciálnych zákazníkov uspokojili.

Značka Smilepoint podporuje charitatívnu organizáciu bývalej Miss ČR Michaely Salačové (uprostred)

Náš koncept je od začiatku nastavený tak, ako by sme si priali mať sieť rozvrhnutú, teda čo najefektívnejšie. Počítame, že jeden salón Smilepoint je určený zhruba pre 200 000 ľudí a 50 pobočiek. Dôvodom je hlavne záruka zo strany spoločnosti, že si naši franšízanti nebudú priamo konkurovať v mieste podnikania.

Čakajú vašich franšízantov v blízkej dobe nejaké zásadné zmeny? Dotknú sa prípadne aj klientov?
Pre franšízantov pripravujeme zatraktívnenie ponuky na spoluprácu zmenou zmluvy v oblasti povinného odberu. Najskôr prišlo k zohľadneniu takzvaných Odberových prázdnin na 6 mesiacov, momentálne to chceme zrušiť, a do zmluvy zakotviť nepovinný odber. Franšízant si bude môcť objednať materiál na bielenie zubov až v momente, kedy ho bude potrebovať, ale v balíku minimálne 15 kusov bieliacich sad.

Pre zákazníkov sa nič nezmení, ceny zostávajú, bonusové programy a rámce zliav si určujú franšízanti sami. Je to ich marketingové rozhodnutie, s tým, že sú povinní nás o zmenách informovať.

Máte na nových franšízantov nejaké špeciálne požiadavky?
Sme novšia značka na trhu, ktorá má vo svete svoje meno. Oblasť služieb krásy a zdravia sa u nás začína iba rozvíjať, ľudia prejavujú záujem na sebe a na svojom vzhľade dlhodobo pracovať a zlepšovať sa. To by malo tiež našich prípadných partnerov zlákať, aby skúsili začleniť náš produkt do svojich služieb.

Ani pre začínajúceho podnikateľa, ktorý sa rozhodne mať svoju pobočku, nie je počiatočná investícia nijako závratná. Žiadne špeciálne požiadavky nemáme. Ani predstavu, aký by mal náš partner byť, hlavná je chuť sa pripojiť a pracovať. Firma sa aj tento rok sústreďuje na získavanie nových partnerov a zákazníkov reklamou, aj zatraktívnením ponuky salónov.

Koncept pochádza z Maďarska, kde sa Smilepointu darí najlepšie?
V Maďarsku, kde Smilepoint v Európe začal, sa darí domácej značke skvele. Zákazníci tam túto službu vyhľadávajú opakovane, čo je samozrejme aj náš plán, náš cieľ. Slovensko je na tom o niečo horšie, ale i tam sa koncept chytil, a naďalej sa rozvíja.

Na akých miestach vaše pobočky najviac prosperujú?
Ideálnym miesto je určite také, ktoré je už spojené so službami v oblasti zdravia a krásy. Teda kozmetické štúdio, kadernícky salón, wellness centrum, to sú tie pravé miesta. Je mnoho i takých viacúčelových obchodných centier, kde by sa pobočka uchytila. O úspechu však rozhoduje šikovnosť prevádzkovateľa. Je to predovšetkým o tom, ako dokáže produkt ponúknuť a predať. Rozbeh tohto typu podnikania môže byť niekde na dlhšiu dobu.

Náklady na vybudovanie pobočky nie sú veľké. Stačí veľmi malý a útulný priestor, na jedno kreslo s veľkosťou okolo 6 m2. Samozrejmosťou je kút s umývadlom, dobrým svetlom a zrkadlom.

Snažíme sa spolupracovať na úrovni, úspech našich franšízantov nás samozrejme teší. Prajeme im úspech, snažíme sa ich maximálne podporovať pri vznesených pripomienkach a nápadoch. Od začiatku sa snažíme mať ten zdravý ľudský prístup, a počúvať a vyhovieť franžízantom aj klientom je toho určite súčasťou.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Šikovní franšízanti vždy uspejú

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank