Benetton chystá premenu
Talianska odevná značka United Colors of Benetton predstavila novú stratégiu pre svoju medzinárodnú franšízovú sieť. Maloobchodný predaj by mal prebiehať vďaka nej bližšou spoluprácou franšízantov s vedením spoločnosti Benetton Group tak, aby bolo možné podieľať sa v rámci firmy na otvorených a úspešných obchodných modeloch, postupoch a vzťahoch. Značka si od novej stratégie sľubuje prínos pre obe strany. V túto chvíľu má Benetton globálne 5 tisíc predajní, z toho 4 tisíc z nich sú franšízy.
Integrácia franšízantov s centrálou je podľa CEO Marca Airoldiho reakciou na rýchly a často veľmi ťažko čitateľný vývoj na trhu. Obchody, ktoré spravuje priamo centrála, by sa mali stať akými testovacím laboratóriom, kde budú skúšané obchodné modely a odovzdávané ďalej franšízantom. Ti zostanú podstatou celého obchodného systému známej talianskej odevnej firmy, budú však viac zapojení do riadenia a plánovania celej spoločnosti.
"Chceme sa zamerať čo najviac na spotrebiteľa, a uviesť do praxe spôsob, ako jeho prianiam a požiadavkám vyhovieť čo najrýchlejšie," uviedol na stretnutí 350 súčasných aj budúcich franšízantov Benettonu z 12 európskych krajín riaditeľ franšízovej sekcie Christian Prazzoli. Podľa neho stratégia Franchising 2.0 pomôže Benettonu tiež prepojiť kamenné obchody s internetovým predajom. Vychádza pritom z myšlienky, že digitalizácia a e-commerce nie je pre obchod prekážkou, ale výhodou, ktorú treba využiť.
Ponuka na mieru vďaka telefónu a mobilnej aplikácie
V budúcnosti by mal mať personál obchodov napríklad k dispozícii mobilné aplikácie, ktoré ho budú informovať, o aké tovary majú záujem ľudia na internete a o aké nemajú, aká veľkosť sa predáva najrýchlejšie, akú farbu majú aktuálne zákazníci v obľube, a podobne. Každému zákazníkovi bude môcť predavač aj vďaka znalosti jeho vkusu a záujmu cez mobilný telefón zostaviť a ponúknuť špeciálne pre neho vybranú kombináciu oblečenia.
United Colors of Benetton má v Česku osem obchodov vo veľkých mestách ako je Brno, Zlín, Ostrava, a samozrejme Praha. Či sa budú zmeny v obchodnej stratégii týkať tiež prevádzok u nás a v Česku, nie je ešte jasné.
Prazzoli je presvedčený, že vďaka tejto komunikácii oboch segmentov predaja bude služba zákazníkom flexibilnejšia, rýchlejšia, i komplexnejšia. Nová stratégia by mala priniesť franšízantom Benettonu tiež väčšiu podporu pri vedení pobočky a to predovšetkým v kľúčových momentoch ako napríklad tesne po otvorení obchodu, či na vrchole predajnej sezóny.
Ďalšou výhodou by mal byť lepší "prenos" know-how značky Benetton medzi jednotlivými obchodmi a ich majiteľmi. Špecializovaní manažéri by mali dostať na starosti dopredu určené krajiny. Expanzia a zmena predajnej stratégie je reakciou tiež na neúspešné obchodné obdobie. Značka Benetton uzatvorila rok 2015 s hrubým prevádzkovým ziskom (EBITDA) 54 miliónov eur, čo predstavuje medziroční nárast o 34,5 %. Firma však zostala i naďalej v červených číslach so stratami vo výške 46 miliónov eur.
Prečítaj články
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Stačí zaistiť priestor s veľkosťou minimálne 50 m2, mať finančné prostriedky na jeho premenu a zariadenie a môžete začať podnikať. Napríklad so spodnou bielizňou.
Presadiť sa v módnej brandži je v súčasnosti veľmi ťažké. Riešením pre tých, čo s tým chcú začať, môže byť franšíza, napríklad značky Esotiq.
Spodná bielizeň, pyžamá, plavky aj kozmetiku – to všetko nájdu zákazníci v predajniach Esotique & Henderson. Na Slovensku chce uspieť vďaka franšíze.
Franšízantova znalost lokality, ve které působí, je přínosem pro celou franšízovou síť. Právě tak to vidí vedení poskytovatel licence Ekotopánky.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Populárne na fóre
毕业证成绩单/加拿大院校qq薇信603012914办理UST圣?托马斯大学毕业证成绩单加拿大本科硕士学历制作%研究生文凭办理%加拿大假文凭制作%制作加拿大假毕业证成绩单假学历
...
办理海外留学生毕业证制作国外学历认证购买塔夫斯大学Tufts毕业证qq*微信603012914办理美国毕业证*办理国外成绩单文凭#购买美国加急办理留学学历|加急制作国外毕业证成绩单|加急代办学历学位认证
...
단양다방티켓■예약-line-dabag66■단양다방티켓배달■단양시골다방레지■단양티켓다방■단양ㅌㅋ다방 후기
단양다방티켓■예약-line-dabag66■단양다방티켓배달■단양시골다방레지■단양티켓다방■단양ㅌㅋ다방...
制作镭射水印成绩单|办南卫理公会大学SMU毕业证q/微信603012914国外假文凭找工作|本科硕士毕业证成绩单学位证文凭证书,学历学位证书
...
강릉다방레지 콜걸♠텔레-msj36♠강릉커피배달 24시♠강릉여관ㅂㄹ♠강릉다방/커피배달♠강릉티켓다방가격♠
강릉다방레지 콜걸♠텔레-msj36♠강릉커피배달 24시♠강릉여관ㅂㄹ♠강릉다방/커피배달♠강릉티켓다방가격♠ 강릉다방레지...
【留学生热门推荐办理】做RMIT毕业证文凭Q|微信603012914本科文凭明,研究生文凭明,学位认证明,留信认证/代做国外留学学生卡offer,制作海外学位认证书
...
咨询购买帝国理工学院ICL文凭毕业证qq微信603012914咨询办理英国毕业证@咨询购买英国毕业证成绩单@办理国外#办理留信认证#操作国外学历Imperial College
...
海外毕业证/美国学校+QQ微信603012914办理UIUC伊利诺伊大学厄巴纳-香槟分校毕业证成绩单|代办国外学历认证海外留学生毕业证*购买美国真实本科学位证文凭办理存档可查留信网认证买美国假冒学历文凭
...