Benetton chystá premenu
Talianska odevná značka United Colors of Benetton predstavila novú stratégiu pre svoju medzinárodnú franšízovú sieť. Maloobchodný predaj by mal prebiehať vďaka nej bližšou spoluprácou franšízantov s vedením spoločnosti Benetton Group tak, aby bolo možné podieľať sa v rámci firmy na otvorených a úspešných obchodných modeloch, postupoch a vzťahoch. Značka si od novej stratégie sľubuje prínos pre obe strany. V túto chvíľu má Benetton globálne 5 tisíc predajní, z toho 4 tisíc z nich sú franšízy.
Integrácia franšízantov s centrálou je podľa CEO Marca Airoldiho reakciou na rýchly a často veľmi ťažko čitateľný vývoj na trhu. Obchody, ktoré spravuje priamo centrála, by sa mali stať akými testovacím laboratóriom, kde budú skúšané obchodné modely a odovzdávané ďalej franšízantom. Ti zostanú podstatou celého obchodného systému známej talianskej odevnej firmy, budú však viac zapojení do riadenia a plánovania celej spoločnosti.
"Chceme sa zamerať čo najviac na spotrebiteľa, a uviesť do praxe spôsob, ako jeho prianiam a požiadavkám vyhovieť čo najrýchlejšie," uviedol na stretnutí 350 súčasných aj budúcich franšízantov Benettonu z 12 európskych krajín riaditeľ franšízovej sekcie Christian Prazzoli. Podľa neho stratégia Franchising 2.0 pomôže Benettonu tiež prepojiť kamenné obchody s internetovým predajom. Vychádza pritom z myšlienky, že digitalizácia a e-commerce nie je pre obchod prekážkou, ale výhodou, ktorú treba využiť.
Ponuka na mieru vďaka telefónu a mobilnej aplikácie
V budúcnosti by mal mať personál obchodov napríklad k dispozícii mobilné aplikácie, ktoré ho budú informovať, o aké tovary majú záujem ľudia na internete a o aké nemajú, aká veľkosť sa predáva najrýchlejšie, akú farbu majú aktuálne zákazníci v obľube, a podobne. Každému zákazníkovi bude môcť predavač aj vďaka znalosti jeho vkusu a záujmu cez mobilný telefón zostaviť a ponúknuť špeciálne pre neho vybranú kombináciu oblečenia.
United Colors of Benetton má v Česku osem obchodov vo veľkých mestách ako je Brno, Zlín, Ostrava, a samozrejme Praha. Či sa budú zmeny v obchodnej stratégii týkať tiež prevádzok u nás a v Česku, nie je ešte jasné.
Prazzoli je presvedčený, že vďaka tejto komunikácii oboch segmentov predaja bude služba zákazníkom flexibilnejšia, rýchlejšia, i komplexnejšia. Nová stratégia by mala priniesť franšízantom Benettonu tiež väčšiu podporu pri vedení pobočky a to predovšetkým v kľúčových momentoch ako napríklad tesne po otvorení obchodu, či na vrchole predajnej sezóny.
Ďalšou výhodou by mal byť lepší "prenos" know-how značky Benetton medzi jednotlivými obchodmi a ich majiteľmi. Špecializovaní manažéri by mali dostať na starosti dopredu určené krajiny. Expanzia a zmena predajnej stratégie je reakciou tiež na neúspešné obchodné obdobie. Značka Benetton uzatvorila rok 2015 s hrubým prevádzkovým ziskom (EBITDA) 54 miliónov eur, čo predstavuje medziroční nárast o 34,5 %. Firma však zostala i naďalej v červených číslach so stratami vo výške 46 miliónov eur.
Prečítaj články
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Stačí zaistiť priestor s veľkosťou minimálne 50 m2, mať finančné prostriedky na jeho premenu a zariadenie a môžete začať podnikať. Napríklad so spodnou bielizňou.
Presadiť sa v módnej brandži je v súčasnosti veľmi ťažké. Riešením pre tých, čo s tým chcú začať, môže byť franšíza, napríklad značky Esotiq.
Spodná bielizeň, pyžamá, plavky aj kozmetiku – to všetko nájdu zákazníci v predajniach Esotique & Henderson. Na Slovensku chce uspieť vďaka franšíze.
Franšízantova znalost lokality, ve které působí, je přínosem pro celou franšízovou síť. Právě tak to vidí vedení poskytovatel licence Ekotopánky.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
O koncepte TAB Board počul Igor Axamít prvýkrát v roku 2015. Dnes ako jeho franšízant poskytuje malým a stredným podnikateľom pomoc, ktorú by sám ocenil vo svojich začiatkoch.
Populárne na fóre
订做{学历证书】補辦文凭,買Q/微信551190476加州大学圣克鲁兹分校办毕业证||成绩单||做文凭证书,做留信网认证(可查)WSE认证,都有原版本文凭对
...
制作【做】东肯塔基大学文凭Q/微信551190476东肯塔基大学办毕业证||成绩单||做文凭证书,做留信网认证(可查)WSE认证,都有原版本文凭对照,文凭对
...
偽造@購買学校文凭Q/微信551190476俄亥俄大学办毕业证||成绩单||做文凭证书,做留信网认证(可查)WSE认证,都有原版本文凭对照,文凭对照,文字图
...
Q/微信551190476補辦【偽造】美国明尼史特利浸会学院文凭(BaptistCollege of Ministry)复刻精仿//毕业证办理//成绩单修改
Q/微信551190476補辦【偽造】美国明尼史特利浸会学院文凭(BaptistCollege of...
偽造@購買英国伦敦城市大学毕业证Q/微信551190476线上办理【留信认证】/购买【文凭】补办英国(成绩单)复刻精仿//毕业证办理//成绩单修改//文凭偽
...
承接国外全套毕业材料办理Q/微信551190476做假伊利诺理工学院办毕业证||成绩单||做文凭证书,做留信网认证(可查)WSE认证,都有原版本文凭对照,文
...
偽造学历,【做】萨塞克斯大学毕业证+成绩单企鹅/威信551190476回国进私企、外企、自己做生意的情况,这些单位是不查询毕业证真伪的,而且国内没有渠道去查
...
办理PITT文凭Q/微信551190476匹兹堡大学办毕业证||成绩单||做文凭证书,做留信网认证(可查)WSE认证,SPM证书,PMP证书、学历认证、在读
...