Rekordman medzi franšízami

Iba v USA úspešne fungovalo v minulom roku 27 tisíc franšízových pobočiek siete Subway, v celkem 112 zemích světa je jich dohromady na 44 tisíc.
Pondelok
27.03.2017
Známa značka Subway sa pravidelne objavuje na čele TOP 100 najlepších svetových franšíz. Príležitosť ponúka stále aj podnikateľom u nás.
 

Preslávili sa výrobou sendvičov priamo pred očami zákazníkov a podľa ich prianí. Napriek tomu, že za globálnu kráľovnú fastfoodov a franšízových sietí je stále všeobecne považovaná spoločnosť McDonald’s, Subway už pred niekoľkými rokmi predbehla americkú jednotku práve v počte pobočiek po celom svete - o necelý tisíc reštaurácií. Svoj náskok od tej doby stále zvyšuje, jej prevádzky sú v porovnaní s McDonald’s oveľa menšie a poskytujú tiež menej komfortu. U verných zákazníkov boduje stále Subway svojou politikou používania "superčerstvých" surovín či mäsom z malochovu, ktoré neobsahuje zostatky antibiotík.

U svojich franšízových partnerov má dlhodobý úspech predovšetkým vďaka nízkym vstupným nákladom a jednoduchej prevádzke reštaurácií. Takmer 70% nových franšíz Subway si obstarávajú prevádzkovatelia reštaurácií. Iba v USA úspešne fungovalo v minulom roku 27 tisíc franšízových pobočiek, v 90 krajinách sveta je ich dohromady 18 tisíc (napr. Austrália, Nový Zéland, Saudská Arábia, Británia, Španielsko, Taliansko, Francúzsko, Nemecko, Japonsko, Belgicko, Luxembursko a Holandsko). Záujem zameriava momentálne na Rusko (otvára tam na 200 nových reštaurácií za rok) a Poľsko.

Navrhnite si sami aj podobu pobočky

Prioritou pri výbere a schvaľovaní nových franšíz je miesto a mesto. Najčastejšie sa pobočky Subway objavujú v obchodných centrách, na diaľniciach, odpočívadlách, v bizniscentrách, alebo na vlakových staniciach. V tuto chvíľu napríklad hľadá Subway franšízantov pre pobočku u susedov v Zlíne, či obchodnom centri v Jablonci a Kladne. Ďalším lokalitám sa tiež nebráni, franšízant môže miesto aj projekt na stavbu novej reštaurácie navrhnúť centrále sám.

Licencie na otvorenie podniku stojí 7 500 eur. Pokiaľ franšízant stihne otvoriť prevádzku do jedného roka, dostane polovicu investície od centrály späť. Okrem toho prevádzkovateľ reštaurácie odvádza značke 8 % z tržieb. V priemere 147 tisíc eur musí majiteľ investovať do zariadenia, záleží samozrejme na veľkosti prevádzky. V minulom roku v Českej republike zvýšila značka Subway tržby o 11 %.