23.01.2017

Starbucks mení stratégiu

Americká sieť franšízových kaviarní oznámila celosvetovú expanziu. V rámci čínskeho trhu sa počíta s 5 tisícmi nových kaviarní.

Americký reťazec Starbucks oznámil plán v nasledujúcich piatich rokoch expandovať na svetových trhoch. Podľa stratégie by sa mal v priebehu budúcich piatich rokov rozrásť na 37 tisíc franšíz, čo predstavuje 48 % nárast oproti súčasnému stavu. Expanzia sa má významne dotknúť čínskeho trhu, kde má viac ako 2 100 kaviarní v 102 mestách.

Na slovenskom trhu je Starbucks sieť zatiaľ nováčikom, ktorý sa postupne rozrastá

Starbucks nemení iba svoje plány na expanziu, ale aj obchodnú ponuku. Miesto prevádzkovania väčšieho množstva podnikov určených pre podávanie večerí chce otvárať reštaurácie drive-thru na okrajoch miest a predmestských oblastiach. Okrem toho bude Starbucks uvádzať do prevádzky expresné obchody, ktoré už teraz fungujú ako walk-thrus v New Yorku, Bostone a Seattli. Touto stratégiou chce spoločnosť dosiahnuť rýchlejší rast, ktorý by mal podľa odhadov dosiahnuť v rámci amerického trhu navýšenie minimálne 5 %.

V Česku sa Starbucks zameral na otváranie pobočiek typu „office store“. Centrálnym prvkom kaviarne je bar, okolo ktorého sú rozmiestené stolčeky s posedením.

Do Českej republiky vstúpil Starbucks v januári 2008, kedy otvoril kaviareň na pražskom Malostranskom námestí. Majiteľom licencie na prevádzkovanie kaviarní Starbucks v Českej republike je spoločnosť AmRest, ktorá v súčasnosti prevádzkuje 26 kaviarní. Na slovenskom trhu je sieť zatiaľ nováčikom, ktorý sa postupne rozrastá.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Starbucks mení stratégiu

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank