Costa Coffee nad Starbucks
Britský kaviarenský reťazec Costa Coffee, ktorého kaviarne môžeme navštíviť napríklad v susednom Česku, dosiahol významný úspech v oblasti európskeho kaviarenského sektora. Na súťaži Allegra European Coffee Awards 2016 získal ocenenie “Najlepší kaviarenský reťazec Európy”.
Druhý najväčší svetový kaviarenský reťazec má v súčasnosti viac ako 3 400 kaviarní v 30 krajinách sveta. Z toho ich je viac ako 1 600 vo Veľkej Británii.
Už deviaty rok prebehlo koncom novembra Európske kávové sympózium Allegra (Allegra European Coffee Symposium), ktoré oceňuje podniky pôsobiace v európskom kaviarenskom priemysle. Odmenené bývajú nie iba spoločnosti, ale aj jednotlivci, ktorí učinili najvýznamnejšie pokroky v rámci európskych kaviarní a občerstvení na báze „food to go market“. O víťazoch rozhodujú svojim hlasovaním kávoví experti z celej Európy.
Stretnutie sa konalo v Budapešti a zúčastnilo sa ho viac ako 400 riaditeľov a top manažérov európskych kaviarenských reťazcov a kaviarní. Kaviarenský reťazec Costa Coffee získal cenu už štvrtý krát. „Ocenenie je pre nás obrovským úspechom. Nevyhrali sme iba kategóriu o Najlepší kaviarenský reťazec strednej a východnej Európy, ale tiež sme si odniesli hlavnú cenu večera Best Coffee Chain Europe. Podarilo sa nám poraziť takých konkurentov, ako sú napr. Caffe Nero a Starbucks,“ pochvaľuje si úspech Robert King, generálny riaditeľ Costa Coffee Europe Franchise.
Medzinárodný reťazec kaviarní v talianskom štýle otvoril svoju prvú pobočku v ČR v novembri 2008 v pražskom obchodnom centre Atrium Flora. Značka u našich susedov neustále expanduje. V minulom roku otvorili 6 nových kaviarní. V súčasnosti je v Česku celkovo 37 pobočiek. Tie sa nachádzajú nie iba v Prahe, kde ich počet dosiahol 28, ale tiež v Brne, Ostrave, Pardubiciach, Plzni, Liberci, Tepliciach a Hradci Králové.
V Českej republike vlastní licenciu Costa Coffee spoločnosť Lagardére Travel Retail. Jednotlivé licencie pre tuzemský trh nie sú k dispozícii, pretože spoločnosť sieť rozvíja sama. V rámci českého franšízového trhu sú ale k dispozícii licencie ďalších úspešných kaviarenských konceptov ako napríklad Coffeeshop Company alebo CrossCafe, ktorý je aktuálnym držiteľom ocenenia Franchisor roka 2015.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.