08.11.2016

Kľúčom je kvalitný produkt

Jozef Feňák a Beata Ryšianová sa rozhodli priviesť do rodného mesta koncept, ktorý tam dovtedy chýbal. Momentálne je martinská kaviareň Bon Bon miestom, kam sa zákazníci radi vracajú.

Na začiatku vlastnej podnikateľskej dráhy Beaty Ryšianovej a Jozefa Fenáka bola silná vôľa podnikať. V malom meste, kde chceli svoje podnikanie rozvíjať, však už bolo kaviarní a reštaurácií dosť a obchodné centrá ponúkali takmer všetok predstaviteľný sortiment. Začali preto premýšľať o ponuke, ktorú zatiaľ nikto iný neposkytoval. Počas jedného výletu mimo mesta zavítali do malej útulnej kaviarne Bon Bon, v ktorej voňala čokoláda a ručne vyrábané čokoládové pralinky rôznych druhov. Preto, že návšteva bola pre nich silným zážitkom, začali sa o značku viac zaujímať a už po troch mesiacoch mohli otvoriť vlastnú čokoládovňu.

bon bon martin Foto Bon Bon

„Podpora rodiny je vždy veľmi dôležitá. Už len dobre mienené rady alebo telefonát od blízkych ako sa darí, veľmi poteší. Nikto z našich blízkych nás nesklamal, práve naopak. Všetci sa tešili a držali nám palce,“ hovorí Beata Ryšianová.

Napriek tomu, že byli obaja v riadení vlastnej pobočky úplní začiatočníci, ich odhodlanie otvoriť si vlastnú pobočku bolo také silné, že si nepripúšťali žiadnu prekážku. Veľa vecí sa učili za pochodu, študovali predpisy, sledovali legislatívu, chodili po úradoch a učili sa z kníh a z vlastných chýb. Vďaka silnej motivácii sa snažili všetko zvládnuť čo najlepšie. „Výhodou na tom všetkom bolo, že sme mali vzor v už fungujúcich pobočkách Bon Bon, a tak sme sa mohli oprieť o niečo, čo už vlastne fungovalo. To je výhoda pravej franšízy, kedy prevezmete koncept a ostatné už je len na vašej šikovnosti,“ popisuje výhody franšízingu Beata Ryšianová.

Najťažšie zo všetkého bolo pre oboch franšízantov zvládnuť legislatívu súvisiacu s prevádzkou, pretože s tým pred začiatkom podnikania nemali vôbec žiadne skúsenosti. Našťastie ale mali na úradoch šťastie na ľudí, korí sa snažili vysvetliť a poradiť, čo bolo potrebné, čo nakoniec viedlo k úspešnému otvoreniu vlastného obchodu. Momentálne obom franšízantom prináša podnikanie okrem každodenných pracovných povinností aj mnoho pozitívnych vecí. Práca sa im stala koníčkom a ich úsilie oceňujú aj pravidelní zákazníci, ktorí sa do obchodu Bon Bon pravidelne vracajú. „Tešila nás aj pochvala za to, že sa zákazníkom náš koncept páči, a že sme do mesta priniesli niečo nové,“ hovorí o prvých reakciách zákazníkov Beata Ryšianová.

Pozitívne prekvapenie pre oboch franšízantov predstavovalo silné zázemie firmy, jasné pravidlá franšízy a ľudia, ktorí za značkou stoja, vrátane tých, ktorí zaisťujú výrobu, distribúciu alebo administratívu. „Také zázemie je pre podnikanie veľmi dôležité, pracovať a vytvárať vzťahy, o ktoré sa môžete kedykoľvek oprieť,,“ hovorí Beata Ryšianová s tým, že keby boli obaja znova na začiatku a mali sa opäť rozhodovať, nič by na svojom rozhodnutí nemenili.

Potenciálni záujemcovia o franšízu Bon Bon sa podľa oboch franšízantov môžu oprieť o skúsenosti ostatných pobočiek. Výhodou pritom je, že tú svoju môžu viesť podľa seba a môžu tiež rozhodovať, aké produkty budú svojim zákazníkom ponúkať. „Záleží iba na franšízantovi, či bude viesť iba svoj obchod s čokoládovými pralinkami alebo si otvorí čokoládovňu s kaviarňou, ako sme to urobili my,“ odkazuje Beata Ryšianová prípadným záujemcom s tým, že u franšízantov martinskej pobočky môžu vďaka získanému obchodnému zastúpeniu značky Bon Bon na Slovensku získať informácie z prvej ruky.

Za najdôležitejšie pre úspešné fungovanie vlastného obchodu považujú franšízanti Bon Bon kvalitný produkt, ktorým sú predovšetkým ručne vyrábané pralinky rôznych príchutí a rôznych tvarov, čo dodáva obchodom charakteristickú atmosféru. Úspech spočíva podľa Beaty Ryšianovej a Jozefa Fenáka tiež v správnom prístupe k zákazníkom, pretože vyškolení personál pripravení zákazníkom poskytnúť vždy čo najlepší servis je zárukou úspechu. „Do budúcnosti máme niekoľko nových nápadov a veríme, že sa uskutočnia. Zatiaľ si ich však necháme pre seba, ale veľmi sa na to, čo máme v pláne, tešíme,“ uzatvára Beata Ryšianová.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Kľúčom je kvalitný produkt

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank