26.10.2016

V značke vidíme potenciál

Nový majiteľ Dejà Vu boutique Dominik Paťha v rozhovore týždňa popisuje dôvody odkúpenia spoločnosti a atraktivity secondhandového brandu. Naznačil aj plány rozvoja.

Ako vznikol nápad na odkúpenie firmy Dejà Vu boutique?
Koncom marca tohto roku sme spoločne s priateľkou zakúpili franšízovú pobočku Dejà Vu boutique v Prahe 4 a už po otvorení sme videli obrovský potenciál celého konceptu. Vďaka neustále rastúcim tržbám a počtu spokojných zákazníkom nám netrvalo dlho začať jednať o odkúpení celej spoločnosti.

Čo očakávate od kúpy?
Očakávame vybudovanie secondhandovej siete, ktorá nemá v Čechách a na Slovensku obdoby. Budujeme koncept, v ktorom spotrebitelia nakupujú kvalitné oblečenie prestížnych talianskych značiek za najnižšie možné ceny. Talianske tovary z „druhej ruky“ nemajú na našich trhoch žiadnu konkurenciu.

patha dejavu boutique

„Do budúcnosti plánujeme koncept rozšíriť nie iba v rámci Česka a Slovenska, ale chceme preniknúť aj na poľský trh, pre ktorý máme tiež exkluzívnu licenciu,“ hovorí nový majiteľ konceptu Dejà Vu boutique Dominik Paťha.

Aké sú vaše krátkodobé a dlhodobé plány?
Našim primárnym cieľom pre budúci rok bolo vstúpiť na slovenský trh. Slovenskí partneri nás svojim záujmom o franšízové pobočky doslova zatlačili do kúta, teda sme všetko zrealizovali skôr. Do konca roka otvárame tri pobočky na Slovensku a plánujeme odpredaj master-franchisovej licencie. V budúcom roku plánujeme rozširovať koncept nie iba po celej Českej republike a na Slovensku, ale plánujeme tiež vstúpiť na poľský trh. Ďalej chceme vstúpiť na internetový trh, čo chápeme ako pridanú hodnotu celého konceptu.

Sú nejaké faktory brániace šíreniu konceptu?
Máme exkluzívnu zmluvu od najlepšieho talianskeho dodávateľa secondhandového tovaru pre dodávky do Čiech, na Slovenska a do Poľska. Nájdete u nás iba odevy prvej akosti, ktoré ak nie sú nové, tak ako nové vyzerajú. Nájdete u nás tiež tovary renomovaných talianskych značiek, ako sú Burberry, Prada, Replay, Diesel, Zara a iné. Trúfam si povedať, že vyplňujeme medzeru na trhu niečím úplne novým a jedinečným. Na vašu otázku, či existuje faktor brániaci šíreniu konceptu, musím odpovedať, že rozhodne nie.

Ako budete franšízantom pomáhať v podnikaní?
Podporujeme franšízantov vo fáze otvorenia pobočky aj po celú dobu spolupráce. Máme zostavené franšízové manuály a postupy, ktoré sú komplexným návodom pre správnu prevádzku pobočky. Pomáhame franšízantom od návrhu predajne po výber vhodnej lokality, so zariadením dotácií na zamestnancov alebo komplexným marketingom.

Koľko má koncept celkovo pobočiek a koľko je franšízových?
Momentálne je otvorených 12 butikov, z toho 10 franšízových. Ďalších päť pobočiek bude otvorených do konca tohto roka.

Aké máte plány pre Slovensko?
Slovenský trh má v tomto odvetví obrovský potenciál. V budúcom roku predpokladáme výraznú expanziu franšízovej siete. Do konca roka otvárame na Slovensku tri pobočky a naďalej jednáme o ďalších. Chystáme tiež predaj master-franchisovej licencie.

Pripravujete pre franšízantov a zákazníkov nejaké novinky?
V budúcom roku plánujeme vstúpiť na internetový trh prostredníctvom e-shopu. Sme zatiaľ iba v teoretickej časti projektu, vo vyvíjaní a testovaní systému a aplikácie. Celý projekt bude fungovať vďaka jednoduchej aplikácii, do ktorej franšízant odfotí produkt, stručne ho popíše a nahrá do e-shopu. Následne v aplikácii uvidí upozornenie, aký produkt bol predaný a na akú adresu má byť zaslaný. Projekt považujeme za obrovskú výhodu pre franšízantov, ktorí budú predávať tovary s minimálnymi nákladmi. Na druhú stranu vidíme projekt ako revolučný portál pre spotrebiteľov, ktorí si budú môcť vyberať z viac ako niekoľkých tisícov kusov secondhandového tovaru.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
V značke vidíme potenciál

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank