15.09.2016

Investovať s chuťou

Obchody s čokoládou a marcipánom Bon Bon umožňujú franšízantom voľne dopĺňať sortiment. Na jeseň pripravujú predaj špeciálnych 3D praliniek.

Úspešne podnikať so špecifickým sortimentom ako je čokoláda a marcipán je ťažké, nie však nemožné. Potvrdzuje to aj pôvodne český koncept Bon Bon, ktorý je už ôsmi rok stabilným hráčom na tuzemskom trhu potravín. V rámci svojich podnikateľských aktivít spustila centrála paralelný franšízový projekt zameraný na rozvoj kaviarní Café Budík, napriek tomu však investuje nemalú energiu do rozvoja siete Bon Bon, napríklad v podobe prípravy noviniek plánovaných na jesennú sezónu.

Bon Bon Foto Bon Bon

Za jednorazovú licenciu záujemca zaplatí 1 852 Eur a počítať musí aj s počiatočnou investíciou vo výške 9 260 Eur, ktorá slúži na prispôsobenie predajne podľa štandardov značky.

Nedávno sa firme podarilo otvoriť obchod v nákupnom centre na okraji Prahy, ktorý je podľa spolumajiteľky konceptu Bon Bon Petry Kovandovej dôkazom toho, že sa obchodom môže dariť aj v menších nákupných centrách. Šíreniu značky síce podľa nej na jednu stranu bráni nedostatok obchodných priestorov v nákupných centrách, o ktoré je medzi obchodníkmi veľký záujem, na druhú stranu sú ale tieto priestory lacnejšie ako prednedávnom a prenájom je pre franšízantov prístupnejší.

Vedenie firmy sa snaží franšízantov oslovovať príbehom a osobným prístupom, ktorý investuje všetku energiu do prevádzky maloobchodov a do výroby. „Nefungujeme tak, že by sme iba predali licenciu. Zo začiatku za franšízantmi osobne cestujeme, preberáme s nimi detaily, radíme im aké používať technológie alebo im dáme kontakt na nášho architekta. Na začiatku radíme aj s výberom vhodného miesta,“ komentuje podporu pre franšízantov Petra Kovandová.

Potenciálni záujemcovia by sa mali pripraviť na skutočnosť, že úspešná franšíza závisí od individuálneho prístupu personálu aj ich samotných. Výhodou konceptu je, že nie je vhodný iba  pre veľké nákupné centrá, hodí sa aj do menších miest, ak podnikateľ so sortimentom pracuje a dokáže ho doplniť o ďalší tovar,  tým môžu byť napríklad zákusky, dezerty alebo víno. Čokoláda a pralinky však musia niesť značku Bon Bon.

Na poprázdninové obdobie firma chystá niekoľko noviniek. Plánuje pripravovať krabičky s pralinkami podľa požiadaviek firiem a od septembra bude spustená výroba 3D praliniek s logom či obrázkom na hornej strane. „Dokážeme tak preniesť nejakú informáciu alebo predmet na pralinku. Keď nám zákazník pošle napríklad malé autíčko, dokážeme pralinku s týmto predmetom vyrobiť“ uzatvára Petra Kovandová. V súčasnosti má koncept v Česku 7 franšízových a 8 vlastných obchodov, na Slovenku je momentálne 6 franšízových pobočiek.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Investovať s chuťou

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank