Podnikanie s licenciou po francúzsky
Parížsky franšízový veľtrh, ktorý je najväčšou prehliadkou franšízových príležitostí v Európe, skončil, a preto nie je od veci sa pozrieť, ako na tom je celkový francúzsky franšízový trh. Podľa posledných informácií Francúzskej franšízovej federácie, funguje na spomínanom trhu 1 719 franšízových konceptov, pod ktorými podniká viac ako 65 tisíc franšízantov.
O tom, že vo Francúzsku má franšízing dlhoročnú tradíciu, svedčí aj to, že prvý franšízový koncept sa na trhu objavil už v roku 1929. Bola ním francúzska sieť škôl Pigier, ktorá funguje dodnes. Najviac franšízových konceptov nájdeme vo Francúzsku v oblasti obchodu, v ktorom funguje až pätina konceptov. Populárne sú tiež fastfoody a predajne potravín. Francúzske značky sa neboja ani expanzie do zahraničia, kde momentálne pôsobí takmer 340 sietí. Najčastejšie mieria do ďalších európskych krajín, štátov stredného východu a do severnej Afriky.
Rozvoju franšízového trhu vo Francúzsku určite pomáha aj fakt, že záujemcovia o franšízové podnikanie sa môžu jednoduchšie dostať k bankovým produktom, ktoré im so štartom podnikania pod zavedenou značkou môžu pomôcť. Všetky francúzske banky totiž majú vo svojom portfóliu produkt zameraný na podporu podnikania v rámci franšízového konceptu. Týmto sa my u nás bohužiaľ zatiaľ pýšiť nemôžeme.
„Tuzemské banky síce majú produkty zamerané na malých a stredných podnikateľov, medzi ktorých franšízanti vo väčšine prípadov patria. Zatiaľ však nenájdeme produkt zameraný na franšízu, ktorý by zohľadňoval fakt, že vo väčšine prípadov ide o podnikanie s nižšou mierou rizika,“ hovorí Lenka Nováková, business development manager poradenské spoločnosti PROFIT system franchise services.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi ?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...