Z televízie do sanitky
Ako sama hovorí, vďaka televíznej dramaturgii nie je pre ňu pojem licencia ničím neznámym. Televízne licencie sa však od franšízových veľmi nelíšia. „Kúpite koncept relácie, ktorý sa vám páči, a natočíte ho pod vlastnou réžiou s vlastnými ľuďmi. Majiteľ práv vám pomôže s technickou prípravou, prevedie vás prípravným natáčaním, dáva dozor nad prvými dielmi, dostanete úvodnú zvučku aj scénickú hudbu. Obsah si však upravujete podľa miestnych potrieb – napríklad v prípade súťaže pridáte otázky z miestnych zdrojov a o veciach, ktoré ľudí vo vašej krajine zaujímajú,“ vysvetľuje Jarmila Skopalová s tým, že presne taký model očakávala aj od vstupu do franšízového konceptu Novodobá sanitka. A nemýlila sa.
Franšízantkou tejto špecifickej siete sa stala Jarmila Skopalová v júni roku 2014, kedy zahájila prevádzku pobočky v Jihlave. Na koncepte oceňuje najmä to, že môže ťažiť z jeho ucelenosti a rozšírenosti po celej republike. „Majiteľka konceptu Novodobá sanitka Dita Freibergová sa aj v tejto nie príliš priaznivej dobe na podnikanie snaží nájsť cesty, ako pomôcť nám, franšízantom, ktorí sme od centrály v Tepliciach vzdialení. Pomáha nám v kontakte so samosprávou tak, aby sme v jednotlivých regiónoch nepôsobili ako jedna malá firma, ale aby bolo jasné, že sme firma s históriou pôsobiaca na celom českom trhu,“ vysvetľuje Jarmila Skopalová.
Za hranice
Veľkým prínosom pre sieť je podľa nej i fakt, že franšízor rešpektuje špecifiká jednotlivých regiónov, kde jej franšízoví partneri pôsobia. „Napríklad u nás na Vysočině sa stále snažíme slúžiť hlavne v malých obciach, a preto napríklad musíme veľa prispôsobovať ceny možnostiam našich klientov,“ doplňuje Jarmila Skopalová.
V minulom roku sa sieť Novodobá sanitka rozrástla o osem nových pobočiek, vďaka nim sa služba ponúkajúca prepravu pre chorých, ktorí nemajú od lekára nárok na sanitnú zdravotnícku prepravu, rozšírila do ďalších regiónov ako napríklad Litoměřice, Praha, Most, Havířov alebo Pardubice. „V minulom roku sa nám podarilo tiež vytvoriť nový vizuálny štýl našej siete, ktorý postupne zavádzame. Zamerali sme sa na zjednotenie reklamnej a marketingovej kampane. Na prelome roka sme tiež spustili novú podobu webových stránok, ktoré sme viac zamerali na našich klientov,“ vypočítava Dita Freibergová.
Pre tento rok má však Novodobá sanitka úplne iné plány. Nie iba že chce aj naďalej rozširovať svoje pôsobenie, aby u nás jej služby boli zákazníkom čo najdostupnejšie, ale plánuje aj expanziu za hranice. „Hlavným cieľom roku 2016 je zavedenie nášho konceptu na území Slovenska. Od januára na tomto trhu ponúkame franšízové licencie,“ prezradzuje Dita Freibergová s tým, že záujem o ne je značný, a to ako v Česku tak aj na Slovensku.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.