Príležitosť aj pre start-upy
V novembri minulého roku prebehol ďalší ročník akcie Týždeň podnikania. Ako by ste ho zhodnotili?
Bol to náš najúspešnejší ročník. V rámci 3. ročníku prebehlo 44 udalostí po ČR za celkovej účasti 5400 ľudí, čím sa táto udalosť opäť etablovala ako najväčšia udalosť v ČR pre majiteľov firiem, startupov a pre záujemcov o podnikanie. Minulý rok sme tiež prvýkrát realizovali Summit Týždňa podnikania v Prahe, ktorého sa zúčastnilo 1700 ľudí. To bol veľký úspech, bola to najväčšia udalosť, ktorú sme kedy ako ELAI usporiadali.
Môžete nám myšlienku celého projektu predstaviť?
S nápadom realizácie globálneho Týždňa podnikania (anglicky Global Entrepreneurship Week) prišla nezisková organizácia sídliaca vo Washingtone. Myšlienkou je prepojiť čo najviac krajín globálne počas 3. týždňa novembra každého roku, počas ktorého prebiehajú udalosti na podporu podnikania a motivácie ďalších, aby sa do podnikania pustili. Týždňa podnikania sa zúčastní globálne viac ako 160 krajín sveta, udalosť má najvyššiu možnú podporu zo strany významných svetových podnikateľov ako je Richard Branson a svetových štátnikov ako je princ Charles, prezident Obama a desiatky ďalších. Pred viac ako tromi rokmi sme v ELAI zistili, že Česká republika doteraz nie je do tejto udalosti zapojená, tak sme sa rozhodli túto udalosť sem priniesť – možno viac ako v iných krajinách má tu podľa nás zmysel pracovať na zmene vnímania podnikateľov a podpore ľudí všetkých vekových kategórií na realizácie svojich start-upových nápadov, nebáť sa urobiť krok do neznáma.
V tomto roku bude súčasťou Týždňa podnikania aj Veľtrh franchisingu, ktorý organizuje spoločnosť PROFIT system. Ako sa na podnikanie formou franšízingu pozeráte?
Podnikanie formou franšízingu je veľmi zaujímavou možnosťou, ako podnikať rafinovane. Nemusíte totiž budovať roky novou značku a riskovať, že to obdobie finančne neustojíte. Máte možnosť zvoliť už etablovanú značku a rozbehnúť svoje podnikanie rýchlejšie a s rýchlejším zárobkom.
Pohybujete sa medzi podnikateľmi, a to tými, ktorí sú už úspešní, ale aj začínajúcimi. Čo je podľa Vás predpokladom toho, aby sa podnikateľ stal úspešným?
Drina a drina... vôľa obetovať svoje pohodlie, životní štýl, a prípadne i počet svojich kamarátov. K tomu nevyhnutná schopnosť sa neustále učiť zo svojich chýb, ale aj úspechov. Musíte byť neustále v bojovnom móde - stačí zaspať na vavrínoch niekoľko mesiacov, a už vám môže ujsť vlak. Musíte teda mať neustálu potrebu boja a potešenia z neho. Je to vysoko adrenalínový šport, kde si nikdy nesmiete myslieť, že už ste dokonalý, alebo že váš produkt či služba sú dokonalé. Trvalá nespokojnosť so svojimi výkonmi, výkonmi zamestnancov a s výkonmi svojej firmy je pre úspech prospešná. Musíte túžiť neustále po dokonalosti, aj keď viete, že ju nikdy nebudete môcť dosiahnuť.
Chystáte pre tohtoročný ročník Týždňa podnikania nejaké ďalšie novinky, okrem Veľtrhu franchisingu? Môžete niektoré z nich už teraz poodhaliť?
Tento rok sa chystáme realizovať prvý kráť olympiádu pre startupy, Get in the Ring, ktorá prebieha už vo viac ako 70 krajinách svete. Ďalšie novinky vám poodhalíme časom :-)
Prečítaj články
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...