Čaká nás veľa práce
Aký bol rok 2015 pre spoločnosť PROFIT system?
Som rád, že môžem povedať, že určite dobrý. Portál Franchising. sk, Franchising. cz a magazín Vlastní firma FRANCHISING si stále nachádza svojich návštevníkov a čitateľov, čo nás do budúcnosti stále motivuje prinášať čerstvé a zaujímavé informácie, ktoré môžete nájsť iba tu. Potešil nás nárast návštevnosti Slovenského portálu, kde sme sa dostali na 25 000 čitateľov mesačne. Vďaka aktívnej práci nášho týmu, sme pre záujemcov o franšízové podnikanie objavili nové podnikateľské príležitosti, čo hovorí o stále rastúcej popularite tohto spôsobu podnikania. Darilo sa nám aj na poli poradenstva, mali sme šancu podieľať sa na niekoľkých zaujímavých franšízových projektoch, čo tiež potvrdzuje obľúbenosť franšízingu a majiteľov už fungujúcich firiem. Chcel by som spomenúť napríklad značku MY FOOD MARKET , ktorej sme spracovali celý koncept a následne budeme sieti napomáhať s vyhľadávaním vhodných partnerov.
Aký bude nasledujúci rok?
Určite bude plný práce, to vieme už teraz. Čaká nás veľa ďalších zaujímavých nielen poradenských projektov. Najväčší by mal byť uvedení na jeseň. Bohužiaľ, nemôžem byť konkrétnejší. Keď budeme mať viac informácií, rád ich prezradím našim čitateľom.
Prekvapí portál či magazín Vlastní firma FRANCHISING v budúcom roku niečím svojich čitateľov?
Neviem, či to bude nejaké veľké prekvapenie, ale chceme aby sa portál i magazín trochu posunul dopredu. A to najmä pomocou odborníkov, skúsených podnikateľov, franšízorov aj franšízantov. Chceme našim čitateľom prinášať čo najužitočnejšie informácie, a od koho iného by sa ich mali dozvedieť ako od skúsených profesionálov. Preto s celým týmom hľadáme nielen odborníkov, ale aj témy, ktoré budú atraktívne. Kdeby ste mali nejaké tipy na témy, ktoré vás zaujímajú, budeme veľmi radi, ak sa s nami o svoje nápady podelíte. Môžete nám ich napísať napríklad na emailovou adresu redakcia@franchising.sk.
Ako to s franšízingom vyzerá na Slovensku?
Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o niečo pomalší ako v Česku. Vďaka tomu sa však skrýva potenciál, hlavne pre domáce franšízové koncepty. Počet zahraničných konceptov zatiaľ vysoko prevyšuje počet domácich. Ako hovorí prezident Slovenskej franšízovej asociácie, jedným z dôvodov tejto skutočnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj novej, pôvodom slovenskej, franšízovej siete je dlhodobý a pomerne finančne náročný proces. Každý franšízový koncept ponúkaný ako úspešný a hodnotný produkt musí byť najskôr v praxi overený, inak si nezíska dôveru rozumného záujemcu o licenciu.
Aká je podľa Vás súčasná situácia na tuzemskom trhu franšízingu?
Ako už z mojich vyššie uvedených odpovedí vyplýva, franšízing je aktuálnou témou. Veľa fungujúcich firiem začína pri svojom rozvoji premýšľať aj o možnosti expandovať prostredníctvom franšízových partnerov. Dobrou správou je, že ak sa firmy pre vytvorenie franšízovej siete rozhodnú, čím ďalej, tým častejšie sa obracajú na profesionálnych poradcov. Sú schopní dohliadnuť na to, že je sieť kvalitne nastavená. Franšízanti uchádzajúci sa o získanie licencie potom majú určitú istotu, že sa stanú súčasťou dobre spracovaného konceptu
Čo by ste poprial franšízovému trhu do budúceho roku?
Poprial by som mu hlavne výnimočné nápady. Práve originálne koncepty totiž stále častejšie zaznamenávajú na trhu úspech nielen u koncových zákazníkov, ale tiež u záujemcov o franšízové licencie. Ďalej by som si prial, aby už fungujúcí franšízori nachádzali tých pravých franšízantov, ktorí by ich sieť posúvali dopredu. A samozrejme všetkým veľa šťastia, zdravia a úspechov nie iba v pracovnom živote, ale aj súkromnom.
Prečítaj články
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...