Chuť a tradícia
Alfou a omegou úspechu špecializovaných obchodov s potravinami, vrátane tých farmárskych, je kvalita ponúkaných produktov. Nami oslovené franšízové koncepty sa zhodujú v jednom. Zabezpečiť ju sa dá prísnymi kritériami pre výber dodávateľov. Nie je potom náhodou, že väčšinu z nich tvoria malí a strední výrobcovia, ktorých kontrola je jednoduchšia ako veľkých výrobcov. „Novo zaraďované výrobky a dodávatelia našej siete prechádzajú viacstupňovou kontrolou, ktorá sa zameriava hlavne na zloženie, výrobné postupy, pôvod a výživové parametre produktu,“ prezradzuje konateľ siete Náš Grunt Jiří Málek s tým, že okrem toho dodávateľov osobne navštevuje. Práve pri návšteve farmy či výroby sa dá spoznať, nakoľko sú deklarované parametre pravdivé, ako je to s hygienou výroby a postupmi.
Prísne kritéria musia spĺňať tiež produkty ponúkané franšízovej siete My Food Market. „Všetok tovar v našej ponuke musí vyhovovať nášmu kódexu. Podlieha prevereniu špecialistovi nákupu. Vo väčšine prípadov potom prebieha návšteva priamo u dodávateľa,“ potvrdzuje prax kontrolných návštev u výrobcov Luděk Chini, konateľ spoločnosti My Food Market.
Na vlastný jazyk
Tento pomerne nový franšízový koncept, ktorý prináša svojim zákazníkom sortiment nie iba z Česka, ale tiež delikatesy zo zahraničia, však išiel pri snahe dosiahnuť čo najväčšiu kontrolu nad kvalitou ponúkaných výrobkov ešte ďalej. Rozhodol sa rozbehnúť vlastnú výrobu. „Produkty, ktoré si sami vyrábame, máme kompletne pod kontrolou od výberu ingrediencií, cez ich spracovanie až po balenie finálneho produktu. Kvalitu je tiež možné dodržať aj pri väčšom počte pobočiek,“ hovorí Luděk Chini. V pobočkách My Food Market majú zákazníci možnosť využiť aj priestor vyhradený na konzumáciu jedál, ktoré sú na mieste pripravené z čerstvých surovín.
Existujú však aj ďalšie siete, ktoré neveria v úspech iba vďaka domácim dodávateľom a pre kvalitné potraviny cestujú za hranice našej krajiny. Medzi nich patrí aj franšízový koncept Boutique Gurmán, ktorý si zakladá práve na tom, že si pre kvalitné delikatesy chodí do zahraničia. „Preto často cestujeme do Holandska, kde sami jednáme s výrobcami či miestnymi dodávateľmi syrov. Z delikates si vyberáme len originálny tovar, ktorý nenájdete v iných sieťach,“ odhaľuje tajomstvo sortimentu Boutique Gurmán Pavla Mročková s tým, že samozrejmosťou je kontrola zloženia jednotlivých výrobkov a tiež ich chuť.
Kvalita, ako už bolo spomenuté, je tou najdôležitejšou pre ponuku oslovených franšízových sietí. Svoju úlohu hrá aj jedinečnosť sortimentu. „Máme radi tovar priamo od výrobcov. Preto v produktoch okrem kvality hľadáme aj tradíciu, dobré meno a zaujímavý príbeh,“ hovorí Pavla Mročková s tým, že s vyhľadávaním dodávateľov, najmä tých tuzemských, pomáhajú i franšízanti. Rovnako je to aj v My Food Market a Našom Grunte. Aj tu majú franšízanti možnosť navrhovať dodávateľov. Ti sú potom v prípade Nášho Gruntu testovaní na vybraných predajniach a pri úspešnej odozve môžu byť zaradení do celej siete. Samozrejme potom, čo prejdú kontrolou majiteľov siete.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi ?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...