Využiť dopyt sa oplatí
Koľko máte na domácom českom trhu aktuálne pobočiek a koľko z nich je franšízových?
Je nás 5 pobočiek, z toho 4 franšízové. Centrála je stále v Nymburku, pred nedávnom sa presunula jedna pobočka do Kolína, nová pobočka je od začiatku prázdnin v Benátkach nad Jizerou, stále pobočky sú vo Vrchlabí a v Mariánskych Lázních. Na pobočke v Prahe na Italské sa striedame.
Dá sa očakávať, že vo vašom biznise funguje akási sezónnosť. Určite zažívate silnejšie a slabšie mesiace. Ako s tým „bojujete“?
Sezónnosť sa prejavuje iba čiastočne, že nad dané bežné množstvo ľudí, je v mesiacoch január až apríl, oproti tomuto stavu navýšenie. V letných mesiacoch ide skôr o to, že vplyvom dovolenkových last minute dlhodobo daný termín nevyjde. Bežne objednávame na 14 dní či mesiac dopredu, takže keď príde táto neočakávaná udalosť, tak má prednosť.
Ako to vyzerá s ďalším rozvojom na tuzemskom trhu. Môžeme sa v dohľadnej dobe tešiť na otvorenie nových pobočiek?
Áno, ďalšia pobočka bude v priebehu septembra alebo začiatkom októbra na okraji Prahy. Podľa vhodnosti volíme medzi Uhříněvsí a Říčanami. Ďalšiu pobočku chystáme v Plzni.
Kedy je ten správny čas na otvorenie pobočky Vášho konceptu?
Je dobré využiť zvýšený dopyt od januára a v priebehu týchto jarných mesiacov, ale je potrebné počítať s tým, že ľudia sa o pobočke musia dopredu nejakou cestou dozvedieť, vidieť, že funguje, tiež je potrebné počítať určite s nejakými 3 až 4 mesiacmi dopredu, aby sa prevádzka zabehla.
Aké sú Vaše skúsenosti s franšízovými partnermi?
Skúsenosti mám veľmi dobré. Všetci naši franšízanti majú záujem o svojich klientov, starajú sa o nich veľmi starostlivo, pomáhajú zorientovať sa v nezmyselných odporúčaniach, ktoré sú na internete a v ďalších médiách, klienti sa na nich môžu spoľahnúť. Vzhľadom na to, že naše zameranie je pomoc ľudom, tak niektorí nie sú tak úplne zdatní obchodníci, ale v tomto ohľade pomáha naša centrála a zaisťuje aj roznos letákov či pomoc pri rozširovaní povedomia obyvateľov o tejto službe.
Neuvažujete o expanzii na zahraničný trh?
Už máme predbežnú dohodu o franšízovej pobočke na Slovensku. Mala by začať fungovať od decembra. Cesta k franšíze nie je úplne jednoduchá, pretože franšizanti musia byť nutriční terapeuti a musia sa naučiť pracovať Systémom asistovaného chudnutia®, čo je špeciálna metóda vedenia terapeuta aj klienta. Manuál, ktorý franšízant získa musí poznať naspamäť skôr, ako ide na skúšobný týždeň na moju prevádzku a následne do svojej ordinácie.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.