10.07.2015

Namiesto kávy čokoláda

Manželia Černí premýšľali o otvorení literárnej kaviarne. Nakoniec rozbehli svoj biznis pod značkou BON BON. A práca s čokoládou je baví.

Mať svoje vlastné podnikanie bolo snom Terezy Čierne už dlhšiu dobu. Keď jej manžel opúšťal zamestnanie, rozhodli sa urobiť ten prvý krok. Vzhľadom k tomu, že obaja ako bývalí zamestnanci nemali s biznisom žiadne skúsenosti, začali sa zaujímať o podnikanie formou franšízingu. "A práve ponuka franšízovej siete BON BON nás zaujala. Spĺňala totiž kritériá, ktoré sme si pre náš budúci biznis stanovili," hovorí Tereza Čierna.

Foto BON BON

Pri startu podnikania pod franšízovú značkou BON BON ocenili manželia Černí pomoc s výberom priestorov. Nájsť to správne miesto v centre Ústí nad Labem im totiž dalo veľa práce.

Vstúpiť do franšízovej siete tak Dana a Terezu Čierne prinútil fakt, že išlo o zaujímavé podnikanie. A to nielen pre nich, ale aj pre zákazníkov. "Pravidlá konceptu bola jasná a navyše reálna a splniteľná. To nám úplne vyhovovalo," hovorí Dan Čierny, ktoré sa tak spolu s manželkou stal jedným z takmer 20 franšízantov, ktoré značka na domácom trhu má.

Nielen veľké mestá

"Stále sa nám hlásia noví záujemcovia o franšízovú licenciu. Momentálne rokujeme o otvorení obchodíku v Třinci a tiež v Prahe na Proseku. V tomto roku chceme viac šliapnuť do pedál franšízového rozvoja, neplánujeme teda otváranie vlastných obchodov," vysvetľuje plány pre tento rok majiteľka a zakladateľka siete BON BON Petra Kovandová. V prípade, že by však prišla nejaká zaujímavá príležitosť pre otvorenie vlastnej pobočky, neváhala by ju využiť.

Podľa Petry Kovandová je za predpokladu, že sa nájdu vhodné priestory pre obchod BON BON, aby značka svoje miesto našla v každom meste s minimálne 20 tisícmi obyvateľmi. A ako by mal onen vhodný priestor vyzerať? "Náš obchod by mal mať minimálne 20 metrov štvorcových. Ideálne by mal byť buď v obchodnom centre, alebo na rušných uliciach či obchodných triedach," hovorí Petra Kovandová.

Investície do obchodu s čokoládou a pralinkami BON BON činí zhruba 9300 eur. Za licenciu franšízista zaplatí 1850 eur. Zvyšných takmer 7500 eur potom putuje na prispôsobenie predajne podľa zadania franšízora. Zmluvu so svojimi franšízovým partnermi značka BON BON uzatvára na dobu neurčitú.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Namiesto kávy čokoláda

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank