Zbraň proti neznalosti
Jazyková škola ZARAZ, ktorá pôsobí na našom trhu už viac ako 6 rokov, aktuálne hľadá nových franšízových partnerov. Vďaka nim chce rozšíriť počet pobočiek na Slovensku. Momentálne sa ich na území Slovenska nachádza 14, z čoho polovicu tvoria vlastné prevádzky a druhá polovica funguje formou franšízy.
Jazyková škola využíva pri výučbe tzv. Collanovú metódu. Tento spôsob výučby kladie dôraz na slovnú zásobu, správnu výslovnosť, samotný jazykový prejav a opakovanie. Študenti počas lekcie intenzívne komunikujú a hneď sú učiteľom opravovaní v prípade zlej odpovedi. Vďaka tomu teda nedochádza k zapamätaniu nesprávnych výrazov. Týmito neustálymi otázkami si študenti budujú reflex automatickej odpovede.
Záujemcovia o franšízovú licenciu tohto konceptu majú na výber dva spôsoby financovania. Prvá možnosť je založená na vstupnom poplatku začínajúcom na 1500 Eur a následne mesačnej platbe, ktorá činí približne 40 Eur, treťou časťou tohto spôsobu je platba 3 až 4 percent z obratu. V druhom prípade je záujemcom, ktorí nemajú dostatok kapitálu od začiatku, odpustený vstupný poplatok. Franšízový partner následne vracia 40 percent svojho zisku materskej spoločnosti počas 3 rokov, po ktorých príde k zníženiu týchto platieb.
„Záujemca o franšízu nemusí byť skúsený obchodník, ale chceme v ňom vidieť potenciál rozvoje. Hľadáme totiž kvalitnú spoluprácu,“ dodáva riaditeľ jazykovej školy ZARAZ Martin Knoška. Franšízant získa od materskej spoločnosti nielen overené know-how, ale aj marketingovú podporu a pomoc pri výbere vhodných lektorov.
Prečítaj články
„O franšízu Zaraz sa môže uchádzať takmer každý, kto chce podnikať a myslí to vážne,“ hovorí Martin Knoška, riaditeľ jazykovej školy ZARAZ.
Franšízovej sieti jazykových škol Zaraz sa darilo rásť aj počas pandémie, počas ktorej našla 2 franšízantov. Aktuáne sa zaškoľujú. Ich pobočky sa pripoja k 27 existujúcim.
Jazyková škola Zaraz má za sebou náročný rok. Po ústupe pandémie je však pripravená ďalej rozširovať svoju franšízu. Potenciál vidí hlavne na východe Slovenska.
Zatvorenie pobočiek, presun do online, príprava ich znovuotvorenia. Také boli posledné mesiace pre jazykovú školu ZARAZ a jej franšízantov.
Na domácom trhu sa sieti jazykových škôl Zaraz darí rozvíjať. V prevádzke je 23 pobočiek, z ktorých 21 vedú franšízanti.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.