Pod značkou Mr. Kebab sú aktuálne v prevádzke dve franšízové pobočky v Košiciach. V súčasnosti dochádza k intenzívnemu jednaniu a hľadaniu nových záujemcov o podnikanie v Čechách a na Slovensku.
Pondelok
25.05.2015
Fastfoodová sieť Mr.Kebab zvyšuje tržby. Plány na expanziu má jasné.
 

Otvoriť aspoň jednu franšízovú pobočku v každej krajine pôsobnosti. Tento cieľ si na tento rok vytýčila pôvodom slovenská franšízová sieť Mr.Kebab. Tento plán sa týka aj Českej republiky. Značka, ktorá na Slovensku funguje od roku 2005, má momentálne na domácom trhu dve franšízové pobočky v Košiciach.

„Pôvodne išlo o pobočky našej spoločnosti, však  kvôli narovnaniu obchodných vzťahov pre franšízantov vznikla samostatná firma Mr.Kebab s. r. o.,“ vysvetľuje majiteľ siete Mr.Kebab Ľubor Lelovits. Z „vlastných“ pobočiek sa  stali pobočky franšízové a z pôvodnej firmy, ktorá ich prevádzkovala, je prvý franšízant konceptu. V súčasnosti fastfoodová sieť vyjednáva so záujemcami o kúpu licencií. Ako však Ľubor Lelovits poznamenáva, jednania sú dôkladné a teda zaberú viac času. Primárne však je vybrať toho správneho partnera.

O tom, že sa konceptu na domácom trhu darí, svedčia jeho hospodárske výsledky v minulom roku. „Ročný obrat sa v našich prevádzkach pohybuje medzi 270 a 450 tisíc eurami. Trendom posledných štyroch rokov je rast tržieb o zhruba 10 percent. V tomto roku zatiaľ pozorujeme rast v priemere 20 percent,“ prezrádza Ľubor Lelovits.

Boj s kópiami

Na úspechu sieti Mr. Kebab neubrali ani plagiátori, ktorí sa pokúšajú na značke kopírovaním priživiť.  Spoločnosť sa s nimi snaží bojovať pomocou svojich webových stránok, kde na nepoctivcov svojich zákazníkov upozorňuje. „Brániť sa proti kopírovanie je veľmi ťažké a finančne náročné. Napriek tomu sa nám podarilo napríklad v Maďarsku vyhrať súdne spory. Vlastne mi to lichotí, aj keď ma to hrozne hnevá,“ dodáva Ľubor Letovits.

Značka Mr. Kebab má spracované tri varianty prevádzok. Prvým je umiestenie v rámci obchodného domu alebo centra, ideálne vo food courte. Ďalším vhodným miestom, na  otvorenie fastfoodu, je pobočka v klasickej obchodnej jednotke na frekventovanej ulici alebo námestí. Treťou možnosťou, ako si otvoriť svoju „kebabáreň“, je samostatne stojaci stánok, vlastného dizajnu.